Regelbundna kontroller

Besöket hos barnmorskan idag gick bra! Hon tyckte magen hade vuxit sen jag var där för 3 veckor sen. Det tycker inte jag, men det kan väl vara för att den inte växt så kaotiskt snabbt nu som den gjorde vecka 18-21 då jag kunde se skillnad från dag till dag nästan.
 
Magen blev mätt idag i alla fall, och jag hade ett SF-mått på 25 vilket var normalt och bra. Hjärtslagen låg stadigt på 150 slag per minut precis som förra gången och jag har gått upp 800 gram på tre veckor. Idag stod jag på 52,2 kg mot ca 48 den helg som jag plussade i januari - så det är jag nöjd med. Hoppas, hoppas att det inte kommer för många kilo den sista tiden som är kvar nu! Finns ju risk för det när hästen troligtvis ska säljas och jag kommer gå hemma på ledighet från och med augusti. Jag får helt enkelt börja promenera som tusan!
Nästa gång jag ska till barnmorkan för kontroller är återigen om 3 veckor, fast då har min barnmorska semester. Vet inte om jag gillar det! Men den jag ska gå till istället då är den som jag ska ha i föräldragruppen senare i sommar så det är samtidigt skönt att det inte blir för många nya människor som hanterar en.
 
Snart är det midsommar. Har ni några roliga planer? För min del blir det lika enkelt som vanligt - mat, umgänge och spel hos mamma och pappa med några från släkten på mammas sida. Lördag skulle det eventuellt bli en fixardag hemma och söndag ska vi tydligen till Bauhaus för att köpa färg och tapeter till barnrummet, men även IKEA igen för att bland annat införskaffa lite mer taklampor och annat smått som vi märker fattas här hemma. Jag säger ju aldrig nej till IKEA. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0