Vecka 23 (22+1)

Trött idag. Igår var det hemskt vad trött jag var också, förmodligen på grund av värmen. Idag regnar det, vilket jag tycker är supermysigt av någon anledning, och är förmodligen inte lika varmt.
 
Hos barnmorskan i måndags gick det bra. Tog stickprov i fingret, värdena såg fortsatt bra ut, lyssnade på bebisens hjärta, hela 150 slag i minuten (!!), vägde mig (upp ca 2-3 kg sen i januari bara, nöjd med det) och blev inbokad i en föräldragrupp. Tjingeling vad det går nu! Två möten i augusti och två möten i september, spännande!
Fick mitt moderskapsintyg jag gått och väntat på, så igår fixade jag ut papper att skicka till försäkringskassan. I morse knep jag en underskrift av I på jobbet på papprena med så idag ska jag slänga dem på lådan och hoppas att jag blir beviljad graviditetspenningen. I så fall ska jag bara jobba 2 månader till drygt och sen får jag vara hemma och vila och bara vara sista tiden på sommaren innan beräknad förlossning.
 
Planerna för dagen är inte många. Småplocka i huset lite och i eftermiddag åka till stallet. Ska även ringa och säga upp en massa abonnemang som jag heelt glömt bort att göra. Som exempelvis Radiotjänst, Trollhättan Energi och Telia. Skit också typ! Hoppas de stänger av snabbt.
 
Sitter även och kollar på barnvagnar på Blocket. Det är dåligt med fina vagnar tycker jag! Revor i suffletten på mer eller mindre alla, missfärgningar eller så finns de alldeles för långt bort. Har inget emot en begagnad vagn, för att spara pengar, men då får den vara hel och fin. Några revor eller skavanker vill jag inte ha!!
Läser att skattepengarna börjar delas ut 7 juni, det vill säga nästa fredag. Hoppas vi får in våra då så vi kan åka och beställa en barnvagn direkt. Vill ha det gjort nu, vet inte hur lång tid det tar innan man får den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0