Är det höst nu?

Vad är oddsen att de två senaste rubrikerna var i princip likadana? Tyckte det kändes som en upprepning, trots lite för lång tid emellan!
 
Det regnar. Regnar, regnar och regnar. Så tråkigt! Solen sken i morse, samtidigt som det regnade. Igår var väl första dagen på länge som det var uppehåll största delen av dagen, vilket gav det en chans till att rinna undan lite. Idag är det full fart igen - har regnat non-stop sen klockan 9 i morse. Gud så kul! Eller inte...
 
Idag skulle jag haft mitt ljusparty, men det är flyttat till måndag istället. Lite lätt störd på Partylite som senarelagt katalogsläppet. Vet inte riktigt hur de har tänkt till att börja med - gamla katalogerna gäller till och med 31/7 och sen ska nya katalogen gälla. Lite svårt när de inte släpper den förrän 24/8, rätt lång glipa där emellan.
Nåja, det verkar som att de allra flesta fortfarande kan på måndag så jag får hoppas att vi får en trevlig stund då istället.
 
Vera sover gott, rätt länge idag för en gångs skull. Det var ett tag sen nu som hon sov längre än 20-30 minuter på dagen, och aldrig är lugn utan ska fara runt överallt och pilla på allting. Man blir liksom trött i både kropp och knopp när det är full rulle hela tiden.
 
Igår beställde jag lite kläder till Vera från Ellos. Hittade ett erbjudande om 20% rabatt på hela barnsortimentet, hela köpet, så det var ju bara att sätta sig och kolla runt! Hittade en pyjamas, två par byxor och en softpilejacka (härligt och varmt material) som hon kan ha när det är lite för kallt för regnjacka men för varmt för vinteroverall. Var ute på Överby en sväng tidigare på dagen och köpte ett par "slit-och-släng"skor för 150 kr och hittade en så söt overall med katter på som jag inte kunde motstå heller. Nu behövs en rejäl rensning i bebisgarderoben, för det börjar bli tjockt och stökigt där i! Kanske skulle stänga in sig där sen när Vera vaknar och bara gå igenom allt och lägga allting i ordning så det blir gjort. Om inte annat så behöver jag kolla igenom allting då jag har bokat upp mig på loppis igen, så det är bra att få ut det som ska bort så det kanske kommer med på loppisen direkt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0