Nå nya nivåer

Jag har tittat alldels för mycket på "Extreme Couponing" på TV. Seriöst, jag har fått dille på kuponger och erbjudanden. Och visst märker man skillnad även om det inte går till den extrema gräns som det gör i USA. Många bäckar små, och man lär sig hela tiden vad man kan kombinera och inte. Jag har sagt till J flera gånger - hade vi bott i USA hade jag nog seriöst börjat med kuponger till den extrema grad som visas på tv. Dock inte samlandet, men definitivt handlandet. Det finns ju alltid gott om personer som behöver hjälp och bidrag av alla sorter. Nu nöjer jag mig med att ha det som hobby. Jag måste ju ersätta hästen med någonting.
 
Det är november månad nu. Och det regnar. Herregud vad det regnar. Så jäkla tråkigt. Det spås att det ska komma lite snö framåt helgen, men den regnar väl bort lika snabbt igen. Trist! Jag börjar bli sugen på lite kyla och snö. Det förvånar mig inte om det bara säger "Poff" så kommer det alldeles för mycket på en gång istället. Och då står man där och säger "Fy fan" istället.
 
Min "allergi" har blivit bättre! Jag köpte skitdyr nässpray på apoteket och jesus vad näsan började rinna när jag tog den. Är det verkligen rätt effekt? Jag ville ju få det att sluta rinna - inte rinna mer. Men i alla fall! Nu kan jag ibland behöva ta vanlig nässpray på kvällen för att kunna sova. Jag undrar om det är beroende eller om det är riktigt. Har ju varit nån form av nässpraysmissbrukare för ett antal år sedan. Inte tungt eftersom jag kunde sluta genom att slänga det, men missbruk var det ju fortfarande.
 
Vera sover, hon är trött dessa dagar nu då hon har börjat gå på egen hand! Äntligen! Inatt har hon sovit hela natten, så fick hon välling av J innan han åkte till jobbet i morse och då somnade hon om efter en stund. Nu har hon sovit i 2,5 timme. Igår sov hon 3 timmar på dagen så det blir väl något liknande. Blir lite mellanmål när hon vaknar och sen får vi vänta på att J ska komma hem så vi kan åka och handla. Och kanske hitta några roliga kuponger, haha.
 
Vera klättrar i soffan själv för att sätta sig och kolla på TV.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0