Sommaren är här!

Vilket toppenväder det har varit i helgen, och i slutet av förra veckan med. Riktigt varm och skönt. I lördags var vi nere i Nygård hos Js mamma för att fira henne. Hon fyllde år i förra veckan och så var det ju även mors dag igår. Vi åt mat och spelade kubb, och sen blev det fika innan det var dags att åka hemåt igen.
 
Igår var jag på ljusparty hos LM. Jag har inte hunnit/kunnat gå på ett enda party detta året så det var hög tid verkligen. Var trevligt att komma iväg en liten stund utan barn och kunna tjöta med folk i lugn och ro. Hemma var det dock katastrof med ett barn som saknade mamma och skrek i 2 timmar innan hon somnade. Så tråkigt att hon är så van vid mig att pappa inte duger! Samtidigt nyttigt att jag ibland försvinner lite då med, för pappa ska ju gå minst lika bra som mamma!
 
Jag beställde en fin vas/hållare för doftstrån på partyt, samt ett erbjudandepaket med den nya favoritdoften. Nästa gång får jag nog köpa ett paket med doftstrån till vasen med, men den är så fiffig att man kan ha blommor i den istället. Smidigt när de gör så, så man inte måste begränsa sig till ljus.
 
Lilla Vera ligger i sin säng och sover nu. När hon vaknar jag vi bege oss till affären för att byta kolsyrepatron till Sodastreamen och sen ska vi åka ut till stallet och mocka till Lady och kanske gå en liten promenad med henne. Himla skönt att ha en unge som skrattar åt hästarna och en häst som inte är rädd för vagnen!
Ska även hinna med, nån dag i veckan, att besöka min lilla mor igen. Hann ju inte åka till henne igår då hon jobbade och jag sen var på partyt så får ge henne sin mors dag present nu i veckan istället.
 
Min mors dag present blev nåt användbart (vad fan ska man med blommor och choklad till, helt ärligt) - ett nytt tangentbord och datormus till min dator. Det gamla höll på att ge med sig, det trådlösa fungerade knappt längre. Värdelöst när det blir så! Så jag är supernöjd med min present även om det inte är nåt klassiskt. J fick ju Battlefield 4 på fars dag så vi tänker väl utanför lådan båda två.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0