Förkylningarna går runt

Hela förra veckan var jag dålig - snuva, feber, hosta, halsont. En del sitter i fortfarande! Är det nu som man ska gå till läkaren och få pencillinkur egentligen? Äh, det går nog över.
 
Trist däremot är att Vera har åkt på det nu. Det var ju mer eller mindre väntat. Jerry var sjuk, jag blev sjuk, sen var vi friska veckan innan dopet, och dagen efter dopet började jag bli dålig igen. Över en vecka sen nu. Det skulle ju till ett mirakel för att Vera inte skulle åka på någonting alls.
Inatt var hon lite gnällig och sov inte ordentligt. Väldig nästäppa och ville ha mat ofta. Så jag är trött nu, fruktansvärt trött. Vera har somnat igen efter frukost, var rätt pigg ändå. Maten gick ned lätt och även majskrokarna. Ingen halsont där verkar det som i alla fall. Tempen låg på 37,7 så det är inte jättehögt men fortfarande en liten höjning. Så får hålla lite koll.
 
Tror ändå jag ska våga mig på en promenad i solen här sen. Det är ju så himla fint väder verkligen! Planen såg från början ut att lilla mamma skulle passa Vera på förmiddagen nu medan jag åkte till stallet, men när näsan började rinna på henne igår eftermiddag fick man tänka om lite. Så det blir stallet i eftermiddag istället, förhoppningsvis är solen kvar då med!
 
Mums med majskrok!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0