Mycket i tankebanorna

Usch vad mitt humör går upp och ned. Hemskt! Nu verkar det vara på väg uppåt igen, kan ju hoppas att det stannar så och inte dalar nedåt igen. Psykiskt illamående är skit verkligen. Hoppas det är så enkelt som barnmorskan trodde, så man slipper ta i med det hårda kavalleriet.
 
Nu sitter jag hos mamma med en slinghätta på huvudet och en massa färg på slingorna. Lite mörkare slingor blir det så att jag får lite nyans på håret. Mitt hår mår verkligen skit. Vet inte om det är det klassiska "tappa-håret-efter-förlossningen"-syndromet som drabbat mig eller om det är för att jag är mer än halvt sönderstressad inombords... men något är ju fel när man drar loss hur mycket hår som helst bara genom att borsta det, och när man känner hur stora tussar rinner längs kroppen när man duschar. Bläk!
 
Nästa helg är det dags för dop! Så i veckan ska vi till kyrkan och träffa prästen samt de andra två paren vars barn ska döpas. Eftersom jag valt en stor kyrka, där jag själv döptes, så blir det väl så antar jag. Hade jag valt en mindre kyrka hade vi säkert fått en egen cermoni. För min del gör det ingenting, bara jag får den tiden jag ska ha.
Ska även ge mig ut på jakt efter fina papptallrikar och muggar till dopet. Det finns en affär på Frölunda Torg som är lite kul med sådana saker så ska åka dit i veckan och hoppas på att de har någonting. Kanske spana på någonting till mig att ha på mig på dopet också?!


Kommentarer
Maria t

Hej.!
Jobbigt att stress gör att du tappar hår... När jag hade det problemet började jag ta tabletter, viviscal. Ganska dyrt, men jag slutade tappa hår efter 2 dagar, och nu mår mitt hår bättre än någonsin :-)

2014-02-23 @ 15:27:37
angelica

Hej! Va är det som gör att du mår dåligt? Berätta gärna mer om du vill, eller skicka ett mail.. jag har oxå haft de tufft, de senaste två månaderna egentligen och nu börjar jag fundera på om jag inte ska söka hjälp men jag vet inte riktigt till vem...

2014-02-24 @ 10:00:58
URL: http://snultan.blogg.se
angelica

Nä han behöver ju inte äta på natten så sätt. Tills han va 3 månader så sov han hela nätter, från födseln.. men då hade han oxå en skrikperiod på kvällen och somnade inte fören kl 23.. sen vakna han kl 5 för mat och sen sov han till 9.. nu lägger vi lägger vi ju

2014-02-24 @ 15:55:25
URL: http://snultan.blogg.se
angelica

Nu somnar han ju mkt tidigare så de e klart de blir annorlunda på natten..

2014-02-24 @ 15:56:44
URL: http://snultan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0