Dopplanering

Igår på eftermiddagen var vi i kyrkan där vi ska ha dopet på lördag. Vi träffade prästen och de andra två paren som ska döpa sina barn. Deras två söner var bara 3 månader gamla, så himla små jämfört med Vera som är 5 månader! Vad mycket som händer på de två månaderna, som man faktiskt inte märker förrän man ser det direkt på som vi gjorde igår! Prästen gick igenom dopet, visade kyrkan och vi fick titta på psalmer som skulle vara med under cermonin. Varsin fick vi välja, och jag tror det kommer bli fint.
 
Idag ska jag och mamma ta en tur ner till Frölunda Torg i Göteborg och spana runt. Som vanligt är ekonomin snål som attan men ska titta på lite saker till dopet. Innan hon kommer ska jag hinna få Veras mössa torr i torktumlaren (den måste vara hur gammal som helst för ibland är den gott seg med att få det torrt) och vika lite tvätt.
 
Vera fick smaka på lite mannagrynsgröt i morse. Först var hon väldigt skeptiskt och ville nästan inte öppna munnen, men hon gjorde det ändå och efter några skedar var det gott. Som vanligt fick hon lite efterrätt i form av katrinplommonpuré och sen lite ersättning på det då jag inte vill dra in ett helt mål direkt. Ska se om jag får med mig lite mat till henne att ge henne ute, eller om jag ska strunta i det idag när hon fått gröt och bara ge henne ersättning när vi är ute. Är väl enklast så kanske!
 
Och katten står här och skriker. Hon slutade löpa för en vecka sen... fan om hon börjar löpa nu igen. Det kan ju gå en månad mellan gångerna i alla fall, inte en vecka bara.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0