BVC och 5-månaders sprutan

Idag har vi varit på BVC igen. Senast var i mitten på januari typ tror jag. Allting flyter på fint så behöver inte vara där så ofta. Ersättningen funkar, barnmaten funkar, sömnen funkar. Glad bebis utan problem helt enkelt.
 
Nu är Vera 5 månader och idag var det dags för 5- månaders sprutan. I båda de små benen igen. Stackars barn, men det är ju för hennes bästa. Sprutan var såklart hemsk att få och hon blev alldeles förfärad, men det gick snabbt över idag. Det var inte värre än de två gångerna hon slagit i nästippen i soffbordet när hon prompt ska stå upp och hålla i bordskanten, samtidigt som hon prompt ska gunga sig själv så hårt hon kan framåt. Trots att man håller i henne så gör hon det så snabbt att man inte har en chans att reagera innan hon har slagit i bordet. Unge!
 
Förutom sprutan fick jag lite mer information om barnmat och gröt, och att vi nu sakta kunde börja byta ut lite ersättning mot mer mat - eftersom det fungerat så bra med magen och hon gillar mat. Så redan idag fick hon massa mat och så drog jag ned ersättningen med hälften på det målet. Lika nöjd och glad var hon för det! Någon dag ska jag prova på att ge henne lite gröt, ska bara komma ihåg det!
Vägdes och mättes gjorde hon med, nu står hon på 66 cm och 8330 g med ett huvudmått på 44 cm. Inte konstigt kläderna börjar bli försmå i storlek 68 och att vi fick köpa en ny mössa häromdagen! Stor tjej nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0