Vecka 39 (38+1)

I måndags var jag ju inne på sjukhuset, igen, för att ta nya prover. Blev sittande där i tre och en halv timme då de inte lagt in mig i datorn så det var ingen som visste att jag skulle vara där. Fick sen höra att den barnmorskan som fick ansvar för oss bara var inhoppare och inte brukade vara på förlossningsavdelningen. SKOJ! Känns ju sådär kul, fick huvudvärkstabletter av henne. En annan sort än den som läkaren sa åt henne att ge mig så vet inte om jag vågar ta dem nu ifall hon inte har koll på vad man ska ta och inte ta som gravid!
 
Värdena var i alla fall nästan oförändrade i måndags, men fortfarande lite åt fel håll. Det verkar hålla sig stabilt så de vill naturligtvis avvakta. Inget tal om en koll på tappen för en igångsättning ännu alltså. Suck! Ny tid på måndag igen för ännu en kontroll, den här gången ordentligt bokad med remiss till C-labbet och en tid på Obstetriska mottagningen efteråt. Kanske slipper jag sitta där i tre timmar då, hade ju varit skönt!
 
Idag har jag en lugn dag. Är helt orkeslös verkligen. Ska gå ner och kolla på tv nu tänkte jag och se om jag kommer igång efter det. Imorgon laddar jag för ett återbesök på nagelsalongen igen. Äntligen nya naglar! Mina växer verkligen som ogräs numera! Ska fundera ut nån rolig färg att ha på tipparna också. Lite ljusare orange lutar det åt, om hon har!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0