Vecka 38 (37+0)

Redo för bebis så det skriker om det. Inget intresse alls av att gå runt med min enorma mage, svullna ben och fötter, förvärkar så det heter duga... Inatt har jag drömt om det tillfället då jag får plocka fram min låda med mina normala kläder och ta på mig dem. Snacka om att jag var glad då! Sen vaknade jag och höll på att kissa på mig i vanlig ordning, med magen som bara var ivägen. Jaja... snart kanske!
 
Idag var jag hos barnmorskan igen. Allting var bra med bebisen, men inte lika bra med mig. Har flera symptom på havandeskapsförgiftning, som har kommit pang på bara i förra veckan. Lagt på mig mycket vätska snabbt, huvudvärk, högre blodtryck och protein i urinet. Inte alls vad jag ville höra! För två veckor sen när jag var hos barnmorskan fanns det inte ett tecken så det måste ha kommit i förra veckan, då kom huvudvärken och svullnaden som ett brev på posten typ.
 
Så imorgon blir det ett besök på NÄL för blodprovet och troligtvis ett tillväxtultraljud för att kontrollera storleken på vår lilla tjej. På barnmorskan lät det dessutom som om det var aktuellt med igångsättning ifall jag hade havandeskapsförgiftning. I så fall sker ju den igångsättningen när som helst ju med tanke på att jag är så långt gången nu. Läskigt! Kanske har bebis tidigare än jag trodde!!
 
Hoppas på några bra besked från bra personal på sjukhuset imorgon bitti, man blir ju supernojig när man får höra att man är sjuk och att det kan påverka barnet - även om det inte är så troligt just nu då det är så sent, enligt barnmorskan.


Kommentarer
Katarina

Hoppas ditt besök på NÄL gick bra! Bra att de kollar upp det!

2013-09-11 @ 17:00:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0