På väg åt fel håll

Ja, det blev ett besök på Antenatalmottagningen (eller förlossningen för de låg på samma ställe) på NÄL igår. Fick igen göra ett CTG som visade att lilltjejen fortfarande verkar må alldeles utmärkt. Tog sen lite blodprover och ett urinprov som vi fick sitta och vänta på då läkaren inte ville skicka hem oss utan att ha kollat resultaten.
 
Blodproven visade i stort sett oförändrat resultat, fast ändå ett litet snäpp åt det sämre hållet. Urinprovet visade att äggvitan hade ökat i urinet, från en 1a i tisdags till en 2a igår. Då inte ens på morgonurin som ska vara det bästa att alltid testa med för bäst resultat. Om jag minns rätt så är 3a det högsta värdet sen och kallas sjukligt. Låter ju sådär, eller hur?
Annars så sitter huvudvärken kvar, mår illa till och från, yr, synrubbningarna tar kål på mig för kan inte fokusera ordentligt om jag kollar med båda ögonen samtidigt (hur ser det ut om man går och blundar med ena ögat hela tiden liksom?), och vätskan jag lägger på mig är ju bara vidrig.. Fötterna och benen känns hemska och siffrorna som ökar på vågen VARJE DAG är läbbiga.
 
Ska tillbaka på måndag igen för nya prover så får se vad som händer därefter. Jag är redan less på att fara till sjukhuset så vill inget annat än att de ska säga att de vill sätta igång förlossningen. Gärna INNAN det blir risk att vår lilla tjej där inne blir drabbad!


Kommentarer
Angelica

är det havandeskapsförgiftning? ;/

Svar: De säger det. :/ Dock inte allvarligt i nuläget och eftersom jag fått det såpass sent så borde det inte hinna bli så allvarligt heller. Ska tillbaka till sjukhuset efter lunch och ta nya prover för att se om det blivit någon förändring.
Tina

2013-09-16 @ 09:53:07
URL: http://snultan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0