Födelsedagsfirande

Igår fyllde J år. På eftermiddagen blev det lite paketöppning här hemma, utav mig två paket innehållande en tröja och en stekpanna. Stekpannan för att det hade vi ingen mer än en traktörpanna och kläder går alltid åt. Utav min syster fick han lite lotter, tyvärr utan vinst.
 
Idag kommer mamma, pappa och syster hit på fika för att "fira" honom. Det slutar i nuläget med mat och inte fika, eftersom vi ändå ska äta i eftermiddag vid den tiden de kommer så då kan vi lika gärna göra lite extra åt dem med. Imorgon kommer hans familj hit på förmiddagen och fikar lite för att fira honom också.
På eftermiddagen imorgon ska vi åka till mamma har vi planerat, eftersom hon fyller år då. Sen på kvällen ska vi på bio och se den nya Percy Jackson-filmen. Hoppas den är bra!
 
Idag blir det en liten städdag för min del, orkade ingenting igår. Vissa dagar är jag helt tömd på energi, så det är knappt jag orkar byta kanal på tvn om jag sitter där och kollar. Rätt illa om jag får säga det själv, men är bara att vänja sig nu.
Har idag redan hunnit köra en maskin tvätt så ska ner och starta en till samt torktumlaren, dammsuga och sen ut och plantera lite ljung innan den dör för mig. Ska även ut i bilen och hämta förlossningsväskan, då jag har min deodorant och hudlotion i den sen i måndags när vi åkte in till förlossningen på koll. Nu kan man ju tänka "Men fy, ingen deodorant sen i måndags??", men jo - jag har inte behövt. Min kropp är grym nu med hormontillskotten under graviditeten! Allt från dofter till huden och håret!
 
Ja... det är min agenda idag. Hoppas mina höfter är snälla mot mig. Det är de inte i nuläget när jag skriver så jag gissar på att jag kommer må sämst när jag är klar med mitt hushållsarbete senare. Och den här mensvärken!! VAD ÄR DET FÖR NÅT?? Förvärkar ska ju liksom släppa efter en liten stund men det här håller i sig bra länge verkligen. För visso drar det sig ut i ryggslutet på mig med så kan ju vara förvärkar från helvetet eller nåt. Tur det inte är långt till tisdag och nästa besök hos barnmorskan.


Kommentarer
Katarina

Prata med BM om det, jag skulle gissa på att det är foglssningen som känns som mensvärk, värk i höfter och ryggslut. Försök att vara snäll mot bäckenet och inte böja dig i onödan. Vila om du får ondare för det är inte roligt om du får dras med smärta tills det är dags!

2013-09-06 @ 12:41:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0