2 veckor kvar

På mitt schema idag står ett sjukhusbesök för nya prover. Vet inte om jag ska hoppas på försämrade värden eller inte i nuläget? Klart jag inte vill vara sämre, men en försämring skulle innebära ett steg närmare en lite tidigare förlossning, och det kan man inte tacka nej till heller.
Direkt efter sjukhusbesöket ska jag köra min bror till banken och medan han är där får jag antingen åka och handla lite eller åka till mamma och lämna lite ljus hon köpte på mitt ljusparty i slutet av augusti.
 
Igår, eller om det var i förrgår till och med, upptäckte jag att min mage ändrat form! Från rund och fin till äggformad, med spetsen nedåt! Ser jättekonstigt ut! Ser man från sidan går magen verkligen rakt ut allra längst ner med, precis som om en axel ligger där och trycker ut magen. Hoppas detta betyder att lillan äntligen har fixerat sig där inne! Skulle vara ännu ett tecken på att det kanske är på gång!
 
Inatt hade jag även förvärkar, kraftigare än tidigare. Kände hur det spände och gjorde lite ont i hela magen för att sen övergå till mensvärk. Några stycken av dem och sen somnade jag så jag antar att det gick över. Tidigare har jag bara känt mensvärken men inatt var det supertydligt i hela magen. Funderade ju självklart på om det var dags, för det gör jag verkligen för minsta lilla numera då jag är så trött på magen. Men det var visst ingenting. Attans!
 
Ska komma ihåg att ta en bild på magen och lägga upp!


Kommentarer
Katarina

Vad visade proverna?

Svar: Värdena var i stort sett oförändrade mot i torsdags, lite åt fel håll bara. Äggvitan i urinen var densamma. Så läkaren sa nu att det nog inte är akut och att det förmodligen kommer hålla en jämn nivå, men ska fortsätta vila massor och ringa till förlossningen så fort jag känner mig sämre. CTG-kurvan visar att bebisen verkar må toppen och inte alls är påverkad så det är skönt i alla fall. :)
Tina

2013-09-17 @ 10:37:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0