Vinterförberedelser, höstmarknad och ljusfestival

Härligt väder denna lördag! Solen skiner och luften är frisk. Var lite kyligt tidigt i förmiddags men så fort solen tittade fram blev det skönare att vara ute.
 
Inatt tog J nattpasset på Vera så jag fick sova lite. Och som jag har sovit sen! Inte vaknat en enda gång på hela natten, helt underbart. Känner mig som en ny människa! För även om jag haft tur att Vera somnat på nätterna efter maten hela veckan så tar det ju fortfarande på kroppen att bara sova 2-3 timmar åt gången innan man måste upp igen.
 
I förmiddags var vi ute och grejade i trädgården. Sopade löv, rensade ogräs, slängde vissna blommor och tog in utemöblerna. Nu är trädgården redo för vintern här! Ska nog köpa lite mer ljung bara nån dag för att fylla ut lite, ser så himla bart ut nu. Fast det är nog en vanesak också!
För några timmar sen var vi inne i stan en sväng också då det är höstmarknad där idag. Som vanligt var det ingenting att ha, marknaden i Vänersborg om två veckor är mycket bättre! Dit ska vi definitivt ta oss med, och har såklart köpt lotter till VHC:s billotteri så hoppas på en bilvinst i år (trots att det är en Volvo)!
 
Ikväll är planen att vi ska åka till Nossans ljusfestival i Grästorp. Vi får se om vi orkar bara, haha. Men det är sista dagen idag och det ska vara väldigt fint så vi ska nog leta oss dit. Får ta en powernap nu medan lillskruttan fortfarande sover så vi laddar våra batterier lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0