Blivit sämst på det här nu...

Gud vad dålig jag har blivit på att lämna lite avtryck här i bloggen nu det sista. Vädret är tråkigt och jag vill bara sitta i soffan och kolla på film. En duktig, sovande bebis gör det så mycket lättare att bara bli liggandes där också!
 
Vi mår bra här i alla fall, Vera är lite snorig bak i näsan ännu men har inte haft feber eller nedsatt allmäntillstånd alls så det är toppen. Igår var vi på BVC för andra gången och hon växer så det knakar och ökar på sig bra i vikt. Sköterskan sa också att det inte är någon fara med lite snor i näsan och att det inte betyder att hon åkt på nåt dumt. Snor är väl dessutom kroppens sätt att göra sig av med bakterierna, om de nu väl har kommit in?
 
Igår kom jag äntligen ihåg att ringa barnmorskemottagningen för att boka in en efterkontroll också. På tiden typ! Egentligen vet jag inte om jag behöver göra en med tanke på att jag klarade förlossningen utan anmärkning nedtill, men kan vara skönt att få en liten koll ändå. Dessutom få ut recept på p-piller igen! Inga mer barn än på ett litet tag här! Det som gjorde att jag kom ihåg det igår var att jag hade lite ont i mina äggstockar, eller livmodern. Vet inte om det är ägglossningen som kommer igång nu redan, fullt möjligt är det ju faktiskt, eller om det var något annat.
 
Det regnar och regnar, man får ingen lust till någonting. Jag borde åka ut till stallet, får se om Vera tycker det är en bra idé att göra det idag på dagen eller om jag ska få åka ut i eftermiddag när J kommer hem från jobbet. Det är snart matdags här, så fort hon vaknar till liv (herre min gud vad hon sover vissa stunder!), och om hon behagar att somna igen efter maten så är det läge för stallet, annars får det bli senare idag. Tills hon vaknar nu ska jag se om jag kanske inte kan få startat en maskin tvätt, bytt sängkläder och kanske påbörja diskberget.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0