V. 19 (18+0)

Eller? 
 
Idag på morgonen har vi varit på vårt rutinultraljud på NÄL. Bebisen har växt så det knakar nästan, shit vad stor den blivit!! Fick ett nytt beräknat förlossningsdatum. På KUBen vi gjorde stämde datumet ungefär, nu har bebisen vuxit ifrån med 6 dagar. Så har gått från 6 oktober till 30 september. 15 cm från huvudets topp ner till rumpan och 225 g fick hon ut vikten till. Hur sjutton klarade hon det med bara en scanner på magen? :D
 
Så enligt de nya beräkningarna är det 18+6 idag, inte 18+0 som jag vill att det ska vara enligt mina beräkningar. 18+6 finns det egentligen inte en möjlighet till att det ska vara, men.... nu är ju bebisen så stor så det är väl så ändå. Vet inte om jag ska justera informationen i mina appar samt den fina bebismätaren på vänstra sidan här nu direkt eller avvakta? Enligt nya beräkningar är det vecka 20 imorrn då redan! 
 
Kön fick vi veta! Även om hon flera gånger påpekade att hon inte var säker! Så kul! Dock nämner jag inte det här riktigt än då jag vill berätta det personligen för ex. familjen först. Däremot så känner jag mig tvärsäker efter min magkänsla och dagens ultraljud så jag tror på det! 
 
I helgen har vi flyttat. Flyttat och flyttat. Och jag har även haft stalljour. En riktigt tung helg, men samtidigt skönt att få det gjort. Jag har haft så ont i höfterna på eftermiddagarna att jag velat gråta. I sängen har jag knappt kunnat röra mig på kvällarna. INTE ALLS BRA! Har funderingar på att ringa min barnmorska sedan och berätta det, är nog viktigt. Men egentligen vill jag se om det släpper. Kommer jag ihåg det så ska jag ringa på telefontiden sen.
 
Det ser ut som ett bombnedslag här men vi börjar vänja oss ändå. Huset är skitfint och fräscht, och trivs redan riktigt bra. Sömnen hoppas jag kommer tillbaka när man vant sig lite mer. Fick hit katten igår kväll också. Det kommer väl ta ett litet tag för henne att slå sig tillrätta, men tror det hjälper mycket att vi fått upp hennes saker redan. Klösträd, filtarna hon sover på, maten, lådan, leksaker osv. Hon har redan ätit en påse mat sen igår och varit på lådan några gånger så det tar jag som ett väldigt bra tecken. Fast hon går runt och piper en del, och jag gör väl misstaget att faktiskt prata med henne när hon gör det. Nu ligger hon i mitt knä här medan jag försöker ta igen lite förlorad internettid. Sjukt vad beroende man är!!
 
Om en stund, när jag orkar ta mig upp ur soffan, ska jag leta rätt på mina mattor och sen börja plocka i mina kläder så jag får in dem i min garderob. Den är stor, men kommer bli full tror jag, haha. Tur att Js är halvfull bara. ;)


Kommentarer
Anonym

Vad roligt! =D

Ja jag och min sambo var på ultraljud i fredags och blev beräknad till 9 oktober! Men allt såg bra ut och fick jätte bra bilder där man ser jätte tydligt!

Det var absolut den bästa känslan hittills!! Vilken resa vi kommer att göra!
Kommer du att lägga upp nån bild?

Katarina

Svar: Vad kul! :D Grattis! Fick ni veta något kön? Eller valde ni att avstå? :)
Ev. kommer jag lägga upp en bild. Fick 5 stycken så har så mycket att titta på nu, haha! Men det beror på om min kille är okej med det! Han lät lite tveksam förut så avvaktar tills han har sagt ja eller nej :)
Tina

2013-05-06 @ 11:47:42
Katarina

Vi valde att avstå! =)
Oj! Vi fick bara tre bilder =/ Vi satte upp våra på kylen så varje gång någon av oss ska ta fram något så blir man glad! :)

Katarina

Svar: Ok! Det är ju bra om man kan hålla sig! Vi kunde inte det nån av oss så hon fick berätta. Får jag en till så kommer jag nog försöka hålla mig så det blir en överraskning till förlossningen, då har jag varit med om båda! :)

Vi fick köpa 4 st bilder för 100 kr, sen fick vi en extra då hon lyckades ta en så bra stillbild i profil så det var kul! :)

Vi har köpt en "Första bok" nere i Ullared i vintras så där ska jag sätta in alla bilder om det går. Gäller att hitta limstiftet vi köpte också bara, haha...
Tina

2013-05-06 @ 21:37:26
Emma

Hej, kom in på din blogg av en slump när jag googlade KUB test Näl. Jag har lite fråger om de och hoppas att du tycker det är ok att jag frågar. När fick ni göra KUB test, i vilken vecka? Vad fick ni för reaktioner på att ni ville göra de från barnmorska, Näl mm? Varför valde ni att göra KUB test? Vi är nämligen mitt uppe i pratat om att göra eller inte göra. Hur gamla är ni? Fick ni betala för ert KUB test, isåfall hur mycket?

Mvh En förvirrad och tankspridd blivande förstagångsmamma

Svar: Hej!
Vi gjorde KUBen i vecka 13 (12+3). Min barnmorska var väldigt bra och förstående, vi pratade om hur vi inte var mogna att hantera ett barn med "fel" som första barn samt att vi var lite oroliga för ryggmärgsbråck som finns på pojkvännens sida. Vi var däremot inte helt säkra på att vi ville göra testen ändå, det är ett svårt beslut. Men barnmorskan bara skrev en remiss utan vidare och så fick vi fundera lite mer själva och därefter ringa NÄL om det var så att vi ville göra det.
Den vi hade på NÄL som gjorde ultraljudet var däremot inte så nöjd med att vi var så unga och gjorde KUBen, inte för att hon sa det men man märkte det på henne. Men vi var där och hade fått tid så hon kunde inte skicka iväg oss.

Vi är 25 båda två och faller långt utanför ramen om att få göra testet egentligen, men då barnmorskan så lättvindigt skrev en remiss utan tjat från vår sida så beslutade vi oss för att göra det ändå. Vi betalade ingenting där och det har inte kommit någon faktura ännu, vi gjorde testet på skärtorsdagen så det är ju ett tag sen. Det ska inte kosta någonting.

I slutändan ångrar vi oss inte alls. Fick se den lilla loppan tidigt och allt var bra på både ultraljudet, med rygg och nackspalten, samt blodproven efteråt, så för vår del var det bara toppen allting. Men man ska ju alltid ha i åtanke att det kan lika gärna visa dåligt resultat också och det är om man får det som det blir jobbigt med alla nya beslut och så vidare.

Jag hoppas ni kommer fram till någonting! :))
Tina

2013-05-15 @ 07:43:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0