Behöver lära mig att ta det lugnt

Nu är det mycket aktivitet i magen. Har läst att just nu är det bebisens mest aktiva period, och det känns verkligen! Känner hur det bubblar/puffar till i livmodern minst en gång varje dag nu. Härligt att kunna känna att det lever där inne nu redan!
Måttet runt magen har säkert ökat med 1 centimeter sen igår också, känner mig sjukt stor idag jämfört med igår! Till och med grannen sa att det syntes skillnad mot igår, innan jag hann säga nåt, så då måste det ju vara sant!
 
Gick upp 6:30 idag, morgonpigg som sjutton verkligen, så idag har jag rotat i förrådet, packat lådor, varit på banken och fixat betalningen på radhuset och fått nycklarna till det samt hämtat bilen på verkstaden. Sen försökte jag få tag på min chef utan resultat, för att säga att bilen är klar och jag kan börja jobba igen. Men är jag inte lite dum då, kan ju se till att vara ledig de två dagarna som är kvar och börja jobba på måndag igen när det är så mycket som händer nu.
 
Nu är jag i alla fall helt slut! Tog paus vid 18-tiden när magen började värka rejält, och nu känner jag inte för att fortsätta mer idag heller utan tänkte ta det lugnt framför en film med lite gott att tugga på. Har jag tur har jag lite chips kvar, annars får jag tugga på frukt, haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0