Back to normal?

I några veckor nu har jag känt mig som vanligt. Det vill säga innan graviditeten. Pigg, glad.. ja, allt. Magen värker inte, fast den växer lite varje dag ser det ut som. Lite, lite, lite verkligen, men jag märker skillnad.
 
Det jag känner av nu är väldigt lätt foglossning, fast jag vet inte om jag ska dra strecket så långt som dit. Känner av lite sveda och värk när jag överansträngt mig lite, eller när jag jobbar och ska ut på min 5 minuters promenad efter lite mer än halva distriktet.
 
Hunger har kommit nu i dagarna också. Lillan äter alldeles för mycket mat, inte konstigt att hon växer för mycket! Vi åt mat vid 18-tiden förut, och en stund innan 20 var jag hungrig igen. Så det är dags att gå ner och ta fram smörgås nu. J bara skrattar åt mig - "Du är ju hungrig hela tiden!". Och min mamma säger likadant! Ja, vadå då? Jag är gravid, jag får faktiskt äta! ;)
 
Riktigt mörkt och grått väder idag. Energin har verkligen inte varit på topp. Inte fått gjort så mycket hemma, men ibland får man ha sådana dagar med. Har i alla fall fått upp lite bröte på några hyllor i klädkammaren, bytt sängkläder och (förhoppningsvis) lärt mig hur tvättmaskinen fungerar. Hatar att komma till nya maskiner där man får gissa sig fram på hur de fungerar i början. Saknar mina maskiner vid lägenheten, haha.
 
Nu blir det kvällsmat och sen tror jag att jag ska lägga mig i sängen. Ladda för arbetspass 2/5 denna veckan. På lördag morgon drar vi till Mallorca - hur skönt ska inte det bli då??!! =D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0