Allt klart!

Veckan har gått åt till förberedelser inför resan. Främst igår. Då packade vi väskorna så de är klara, eller i princip i alla fall. Ikväll ska hygienartiklar ned bara och sen är de helt klara. Kläder, skor, pass, pengqar, sjukförsäkringskort o.s.v. är med. Även mina illamåendetabletter jag fick för 10 veckor sen men inte har behövt använda. Min barnmorska tyckte jag skulle ta en innan flyget går då de ska ha lugnande effekt tydligen (hur är det möjligt när det är koffein i dem?) eftersom jag inte har flugit förut. Men får se hur jag känner, kanske är hur lugn som helst. Jag ska ha en godispåse med mig och det fungerar alltid att äta när man är nervös, haha.
 
Att vi packade redan igår och inte idag beror på att vi ska på bio idag. J säger att han går upp i varv inför en resa, precis som med barn och julafton ungfär, så då tänkte jag att han kan behöva lite annat att göra på kvällen. Massa godis och två timmar med Iron Man blir bra, sen kan jag få åka hem och duscha och sova medan han... ja, försöker varva ner och kanske sova innan klockan ringer klockan 2 inatt.
 
Planer för dagen är att köra min bil (ute från verkstaden efter 5 månader bara) till en som ev. ville köpa den. Har jag tur får jag 2500 kr för den i alla fall! Sen ska jag till stallet, en sväng till Överby och jag ska försöka hinna köra katten till mamma, men troligtvis får någon hämta henne här på morgonen imorgon när denna någon lämnat oss på flygplatsen i Göteborg.
 
En annan förberedelse igår var att göra en nagelförlängning. Har haft tiden bokad hur länge som helst och är supernöjd med resultatet! Snyggaste fingrarna på Mallorca kommer jag ha! ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0