V. 12 (11+0)

Förlåt för extremt dålig uppdatering! Har varit så sjukt trött i förra veckan, och har haft fullt upp på schemat varje dag känns det som. Sover hur mycket som helst i hopp om att komma förbi de här trötta veckorna, vill bli pigg och glad igen! Men det har i alla fall inte hänt någonting dåligt med mig eller bebis i magen! :)
 
Idag är det ny vecka igen, är så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Även denna veckan bjuder på en del upptåg, bland annat två födelsedagar. Eller tre om vi ska räkna med den gamla kattens också, han blir 16 år idag den gamle mannen! Hoppas på en del år till där! :)
Min syster fyller år imorgon och då blir det kalas på kvällen. Då kommer den stora bomben till släkten också, att jag är gravid. Min syster ser mest fram emot att få berätta för folk hon känner att hon ska bli moster, hon har hållt inne på det länge och tror inte hon är sådär jättebra på sånt egentligen, haha. På lördag fyller kusinen 25 år så då blir det lite kalas där också på kvällen.
 
Igår jobbade jag ideellt i ridskolans cafeteria hela dagen. 7-17 tror jag. Var påväg hem vid 17,30. Det finns inte ord som kan beskriva hur trött jag var efter den dagen, men det var faktiskt kul! Det var en lokal hopptävling med cirka 150 starter anmälda så det var mycket folk på plats hela dagen. Jag tror jag lyckades hålla mig vaken till 19:30, sen bara jag totalt dog i sängen mer eller mindre. Har inget minne av att jag ens började känna mig sömnig utan helt plötsligt så ringde larmet på natten och det var dags att åka och jobba.
 
Idag har vi fått igenom ett bud på en lägenhet också. Inte den vi kollade på för några veckor sen dock utan en annan. (Den andra vi kollade på tog de ju tillbaka annonsen och ville inte sälja, men nu ligger den ute igen fast med ett annat mäklarföretag och ett högre utgångspris. Man börjar ju fundera hur det står till där uppe när de knappt fick sålt den förra gången... Well, well, lycka till!) Den här vi har hittat nu var i princip helt nyrenoverad i höstas, hur fin som helst! Det enda vi behöver göra sen är att tapetsera lilla rummet (det är en 3a), vilket blir bebisens rum. Så vi ska avvakta till semestern i sommar och tapetsera det då, innan vi börjar köpa spälsäng och annat som ska in där.
Men ska ju som sagt inte ta ut något i förskott!! Först ska vi bli godkända av föreningen och sen ska vi träffa banken nästa vecka och se vad de säger. Dock ska det ju inte vara några problem, det är en sån liten summa för en lägenhet och vi har ju två inkomster. Mannen har till och med stått på ett flerfaldigt högre belopp hos dem än detta, då själv, så blir det nej vet jag inte hur de är funtade, haha.


Kommentarer
Katarina

Skönt att du och bebis mår bra :)
Tänkte fråga om du har funderat på några namnförslag?

Med vänlig hälsning
katarina

Svar: Vi har väl inte tänkt så mycket på namn än direkt. Blir det en tjej vill J att hon ska heta Isabell, som jag inte alls tycker om! Blir det en pojk har jag funderat på Max. Vi får se! Kommer nog börja fundera lite mer på namn när man faktiskt vet, nästan säkert, vad det är för kön. :)
Tina Standar Ylläsjärvi

2013-03-18 @ 16:34:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0