Läkarbesök på BM-mottagningen

Efter lite dryg väntetid på barnmorskemottagningen fick jag äntligen träffa läkare idag. Fick mig mitt läkarintyg för v. 9 när jag var hemma från jobbet, och pratade även om illamåendet och bilkörningen. Jag propsade inte på sjukskrivning även om det hade varit det optimala, vilket även läkaren tyckte. Hon skrev dock ut Lergigan Comp. till mig som hon tyckte jag skulle prova. Det är ju lite si och så med bilkörning när man går på "droger" så jag skulle vara uppmärksam på det. Visar det sig att tabletterna inte fungerar med bilkörningen skulle jag återkomma då.
 
Hämtade aldrig ut dem idag, fick så bråttom hem till tvättmaskinerna och nu orkar jag inte gå ner på stan mellan varven. Är helt slut. Ska ut med mamma en sväng imorrn och ska hämta ut dem då istället. Ska stå ut en natt till tänkte jag.
 
En annan sak som hände under helgen var att mitt luktsinne ändrade sig lite. Märkte det först igår på eftermiddagen när vi skulle äta middag hos mamma. Öppnade smörförpackningen och fick verkligen rygga tillbaka för det stank verkligen så mycket smör där ur så det var helt otroligt! Smör som knappt brukar lukta alls när man öppnar förpackningen! Blev helt chockad, haha.
Sen inatt på jobbet, när jag fått in alla tidningar i bilen, så tyckte jag att det började lukta gammalt fimpvatten. Vidrigt verkligen! Mådde illa och spydde en extra gång under natten bara för det för det slutade inte förrän alla tidningar var utdelade. Usch!
På hemvägen sen, när jag skulle åka och hämta pappa för att köra honom till jobbet, låg jag bakom en relativt ny Volvo. Den osade verkligen smörpopcorn! Ni hör ju! En bil luktar ju inte smörpopcorn! Tänk om det hade varit så bra!
 
Har inte känt något mer under dagen, så får se om det luktar fimpvatten inatt igen när jag jobbar! Fy!


Kommentarer
Katarina

Hej!
Hur är det med dig? Du har inte uppdaterat på ett tag och jag börjar bli orolig för dig!

Med vänlig hälsning Katarina

2013-03-18 @ 06:50:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0