Lägenhetsjakt

Jag och pojkvännen har lagt intresse på en central hyresrätt här i stan. Den bostadsrätten vi ville ha... ja, säljarna ångrade sig med svaret "Vi är inte mentalt redo att sälja just nu". BULLSHIT! De ville ha mer pengar och var besvikna att det bara var ett par som var intresserade trots 6 visningar på lägenheten! Gilla läget skulle jag säga. Nu står de med både hus och bostadsrätt. "Ha så kul" känner jag!
 
I alla fall, anmälningstiden gick ut på denna hyresrätten igår så idag eller imorgon bör man få besked om ifall man får gå och titta på den. VI hoppas såklart att vi får meddelande om att vi är en av de som får kolla på lägenheten, för det innebär att man är ett steg närmare till ett nytt kontrakt i så fall! Nu sitter man varje ledig stund och kollar mailen efter ett besked, trots att man av erfarenhet vet att det kan ta tid. Ju längre tid det tar desto mindre chans känns det som...
Lägenheten ligger perfekt centralt - centrum på ena sidan och villaområde med gårdspark på andra sidan. Nära till vårdcentral, barnmorskemottagningen och kommande barnavårdcentral. Perfekt!
 
Nu ska jag ta en go dusch, och sen ska jag ut med mamma en sväng i eftermiddag och leta efter de sista prylarna. Till vad får jag som sagt inte säga. *hemlis* Bra för mig att jag kommer ut en sväng, så kan jag somna tidigt ikväll. Sover hur dåligt som helst efter jobbet på morgonen, vaknar hela tiden, så är ofta jättetrött på kvällarna. Hoppas det är en fas som går över..!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0