Inskrivningssamtal

Ja, igår var det då möte med barnmorskan igen. Denna gången det så kallade inskrivningsmötet. Dock blev det inte så mycket gjort ändå.
 
Jag hade glömt att man skulle hålla sig minst en timme för urinprovet, kissade innan jag gick hemifrån, så kunde inte göra det. Sen skulle det tas några extra provet på mig, i och med att min pappa eventuellt fått propp i ögat. De vill kolla ifall jag har någon ärftlig chans att få det också, och det är det ju bra att de kollar innan det är försent! Dessa provet kunde de inte förvara på barnmorskemottagningen så skulle ta dem på sjukhuset nästa vecka när vi gör KUBen (både ultraljudet och blodprovet).
 
Så det som de kunde göra igår var att sticka mig i fingret för att kolla socker och blodvärde, vilket för övrigt var mycket bra sa dem. Sen fick jag också göra cellprovtagningen för cancern. Mycket obehagligare denna gången än för tre år sen måste jag säga! Då kände jag ingenting, nu kände jag allt! Men barnmorskan sa att det var normalt på grund av graviditeten så då blev jag lugn igen. Sen sa hon också att min tapp låg väldigt bra och hon trodde därför graviditeten skulle flyta på smidigt, vilket också var skönt!
 
Nu hoppas vi på en felfritt KUB-test nästa vecka, och en frisk liten rymdvarelse där inne! ♥ Ska bli så spännande och kul att se den lilla saken för första gången!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0