Äntligen!

Ack så trött. Sååå trött. Idag har jag i alla fall lyckats sova efter jobbet. Halleluja typ!

Fått tag på min barnmorska med, typiskt av henne att vara ledig när jag behövt henne! Men ska dit på måndag nu och träffa en läkare så hoppas jag får tag på mitt förstadagsintyg då samt att jag får lite ordning på resten av illamåendet. Får stå ut med lite spyor på jobbet några dagar till.
 
Det är bedrövligt att veta att man ska till jobbet, sitta i en bil i flera timmar och må så illa hela tiden att man spyr till och från. HOPPAS jag får en liten sjukskrivning en liten tid!! Det som är mindre bra är att det då kommer fram hos chefen att det är graviditet och att jag inte bara varit dålig.. men det får gå. Får försöka komma ihåg att fråga hur länge jag ska vara på det distriktet jag är nu innan veckan är slut!
 
Nu sitter jag här med katten och äter rökt skinka. Så gott! Var ju tänkt som pålägg, men det är så himla mycket godare att sitta och småtugga på när man är sugen på någonting istället. Katten borde inte få skinka egentligen, för hon var elak i morse. Vi låg och gosade under täcket i sängen när hon helt plötsligt tar ena framtassen och trycker så hårt hon kan rakt in i min bröstvårta (sträckte på sig). Herregud vad ont det gjorde!!! Och här har jag suttit och sagt att brösten inte alls känns ömma eller nåt längre! Tji fick jag! Nu får hon inte vara i närheten av dem igen, haha!
 
I övrigt har jag bara molvärk/mensvärk till och från, Växer mycket där nere nu. Åh jodå, ser klar skillnad på magen från början på förra veckan. In my ass att livmodern skulle ligga gömd i bäckenet fortfarande, den tittar fram!
Fått fixat klart min systers presenter med, den roliga t-shirten med tryck på kom igår. Jättefin! Hoppas den håller i tvätten! Ska bli kul att se släktens reaktioner om två veckor! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0