Yippie!!

Glatt besked ifrån Försäkringskassan i onsdags - beviljad graviditetspenning för sökt period! Gud så skönt! Magen har redan nu börjat trycka på mot revbenen så att jag inte kan sitta normalt riktigt hela tiden, och det tar emot lite lätt när jag jobbar så hoppas de kommande två månaderna går fort! Eller att åtminstone magen håller sig i shack! Men det verkar långsökt när bebisen ska växa 1 cm i veckan och gå upp lite drygt 100 g i veckan. Men man får ju leva på hoppet. ;)
 
Igår hade jag helt sjuk växtvärk i magen. Kunde nästan se under dagen hur magen växte lite både åt sidan och framåt. Naveln blir mer och mer ett minne blott med, och J är inte så road av det. Speciellt inte utåtstående navlar av nån anledning. Men det räknar ju jag med att den gör inom kort, för tror inte den nöjer sig med att bara bli platt.
På grund av magen blev det mycket vila igår. Satt ner överallt - i barnaffären, mataffären och hemma. Blev inte mycket gjort alls. Hade Js bror och tjej på besök så grillade på eftermiddagen, vilket var gott!
 
Idag är planen att jag ska fixa mina naglar igen, utfyllnad denna gången. Sen var tanken IKEA om vi orkar, och ikväll blir det bio med brorsan, hans tjej och vår lillasyster. After Earth lät det som, och den ska nog vara bra. Det är ju Will Smith och det kan ju nästan inte gå fel med honom.
 
Nu får vi kila iväg, kl. 10 är jag bokad på salongen! Ha en toppendag, hoppas ni har klämdag de flesta av er så ni kan slappa hela helgen lång!


Kommentarer
Hanna

vad jobbar du med?

Svar: Jag är tidningsbud!
Tina

2013-08-06 @ 12:20:46
Hanna

Ok. Jag har precis överklagat fk's beslut att inte bevilja mig grav.penning pga risker i arbetsmiljön. Jag jobbar som trafiklärare...

2013-08-06 @ 12:25:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0