Vilohelg

I helgen är jag typ gräsänka. J jobbar extra, men har ändå varit ledig både torsdag och fredag så han hade sin helg då. Vi utnyttjade ju den väl med barnvagnsköp och IKEA, trots att jag hade fruktansvärt ont i magen båda dagarna, även om det var betydligt bättre igår. I torsdags ville jag vika mig dubbelt nästan ju. Idag har jag inte känt någonting men ska satsa på en vilodag ändå.
 
Om solen håller sig framme så ska jag dra ut en av stolarna till utemöbeln och lägga mig och sola lite om jag törs. Har ju full insyn från vägen utanför så är inte superkul att ligga där, även om det inte är så mycket rörelse förutom just bilar. Men jag vill ha sol, och bli brun! Den färgen jag fick på Mallorca har jag nog  börjat tappa så det är hög tid att bättra på den lite.
Barnmorskan rekommenderar inte att sola under graviditetetn på grund av att hormoner i kroppen kan ge bland annat pigmentfläckar. Men jag kan inte hålla mig undan, är ju soldyrkare! Solarium tänker jag undvika, men solen går bra.
 
Om inte solen vill hålla sig framme så har jag lite annat att småplocka med, men hade behövt åka och köpa lite krokar först då. Och det orkar jag inte göra idag. Orkar inte åka någonstans. Fast jag hade behövt titta på en present till kom jag på nu... fast nej, jag tar det imorrn när jag ändå faktiskt har ett annat ärende som jag måste fixa då.
 
 
Igår blev det återbesök på salongen och resultatet blev strålande fint med grönt glitter! Faktiskt lite roligare än det konstanta vita som jag alltid kört på tidigare när jag gjort förlängningar. Ska fortsätta med glitter tror jag, i lite olika roliga färger varje gång.
 
I övrigt har jag hört att prinsessa nummer två gifter sig idag. Har också hört att två kanaler skulle maratonsända hela dagen i och med detta men har inte sett någonting om det ännu... så när börjar dagen för dessa kanaler? Nåja, jag ska ändå inte titta då det inte gynnar mig på något sätt utan mer känns som ett jippo från kungafamiljen... men lycka till kan jag ju slänga ur mig i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0