Vecka 24 (23+0)

Solen skiner och jag är supertrött. Igår var verkligen ett öde värre än döden nästan. Hade växtvärk i magen och bebis låg i framkant och tryckte ner mot skrevet, hade riktigt svårt för att jobba men pinade igenom det. Var så himla varmt igår också så blev extra trött av bara det. I stallet fick jag sätta mig i den svala sadelkammaren i en kvart innan jag kunde röra mig igen.
 
Veckan är lugn. Ledig dag på torsdag, ska bli superskönt! På fredag hoppas vi att skatten ska komma, då blir det barnvagnsköp! Har just nu hittat en begagnad som verkar superfin! Mycket billigare än en ny, och så länge den är just fin så är det inga problem för mig alls. Inte samma modell tror jag, men den är vit åtminstone! Så jag hoppas jag får svar på mitt mail och att vi sen kan få åka och kika på den under fredagen, ifall vi får skatten då, för under helgen jobbar J och då får jag antingen åka själv eller se om jag kan ta med mig någon annan.
Vi ska även ta ytterligare en tur till IKEA då vi behöver lampor, framförallt taklampor men även sänglampor och nån golvlampa. Sen får vi väl ha lite lekpengar också. ;)
 
Bebisen är superaktiv i magen. Det där med att de ska sova mer än vad det är vakna måste vara myt, för min buffar och har sig mest hela tiden tycker jag. Har känt 3 rejäla sparkar under några veckors tid nu totalt men annars är det mest buffar. Snurrar runt gör hon rätt gott också, buffarna är lite varstans varje dag.
 
Hoppas allt är bra med er alla och att allt går framåt med era magar! :)


Kommentarer
Katarina

Hej !
Det buffas rätt gott i magen här med (v. 23) :)

Har du börjat undersöka och fundera på hur ni ska lägga upp föräldraledigheten? Hur ska ni fördela och när tror du att du tänker sluta jobba?

Katarina


Svar: Jag läste lite papper angående föräldraledigheten igår, men har inte pratat med sambon om det något än. Dock tjänar han så mycket mer än mig och har sagt att han tycker att han ska jobba och ge sina dagar till mig.Jag läste däremot något om dubbeldagar, så vill nog inte att han ska ge bort alla dagar han kan utan spara en del så kan vi ta föräldraledigt samtidigt till sommaren för semester och så vidare. Låter skönt att kunna ha den möjligheten! :)

Jag har fått beviljat graviditetspenning så kommer jobba i 2 månader till och sen går jag hem på ledighet i början på augusti! Ska bli så skönt!


Har ni funderat något själva över hur ni ska göra?
Tina

2013-06-04 @ 18:37:35
Helena

Hej hej!

Jag väntar vårt tredje barn i slutet av oktober.

Vi köpte en beggad Teutonia cosmo från 2011. En superfin vagn med vit liggdel och där sittdelen är svart med vit sufflet :-) Längtar tills vi får börja använda den

Vilket märke och modell ska ni titta på?

ha det bäst!

MVH Helena

Svar: Jag är helt insnöad på en vit Emmaljunga! Är dock öppen för annat men det sista jag vill ha är en trist, svart vagn som alla har. Och jag älskar vitt!! :) Sambon har satt i halsen för nypriset, 8000 kr + skötväska och åkpåse, så har försökt kolla på andra modeller och färger, samt begagnade vagnar. Men han verkar vilja ha en vit med! :)
Tina

2013-06-04 @ 18:53:41
Katarina

Ja jag kommer att vara hemma i cirka ett år och tre månader. Sambon driver eget företag och har därför svårt att vara hemma mer än 2 veckor då han förlorar kunder och inkomst.

Han vill absolut vara hemma men det fungerar inte tyvärr.

Jag har tagit ut 6 veckor betald semester så jobbar sista dagen 16 augusti! :) skönt med lite ledig innan!

Katarina

2013-06-09 @ 17:47:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0