Förberedelser

Uppe tidigt. 05:30. Uppe lite väl tidigt. Men det sa jag till J redan igår när han tvingade mig i säng klockan 20. Han själv ligger fortfarande och sover. Det brukar vara så. ;)
 
Idag ska vi åka till Uddevalla en sväng. Först och främst till Bauhaus för tapeter till barnrummet (nu är det dags att göra iordning!) och vit färg till trappan, men ska tvinga in honom på IKEA för bland annat två taklampor och även tvinga honom att gå på rean och kika på bebiskläder. När vi ändå är där liksom! Annars kommer jag bara att göra det i veckan när han jobbar och då kommer han inte kunna hindra mig från att köpa nåt - som han i alla fall "har möjlighet till att göra" när han är med. ;)
 
Börjar bli lätt oroad för att jag börjar åka på Restless legs. Har några gånger vaknat och det bara kryper i benen på mig, så illa att jag inte kunnat ligga kvar i sängen. Så nu var jag lite hypokondriker och läste lite om det, och självfallet har jag både sömnproblem, kryp i benen och kalla ben. Men lite så är det väl alltid när man googlar symptom. Ska avvakta och se om det blir bättre, annars får jag ta upp det med min tillfälliga barnmorska om två veckor.
 
Nu blir det frukost! Bebismagen är som vanligt hungrig!


Kommentarer
Sara

Stackars dig som måste tvinga sambo att åka till sånna affärer ;) Min Niclas frågade mig om vi inte skulle åka till Ullared snart tex. Hihi..

Börjar det kännas som att ni har det mesta klart, eller har ni mycket kvar? :)

Ang. restless legs, jag har det ibland utan att vara gravid. För mig brukar det funka att ta en promenad, räcker med 1-2 km och att Niclas masserar benen på mig. Värt att prova kanske?

Hoppas allt är bra med dig!

Kram :)

Svar: Va, sa han det frivilligt? Vilken karl ändå! ;) Fast Ullared är nog det enda stället som J faktiskt kan tycka det är kul att gå på flera timmar av nån anledning.Vi har lite kvar. Fast vi vet vad vi ska köpa så ska bara invänta rätt tid. Tapetseringen skulle vara gjord innan vi köper möbler har vi sagt så det är väl på gång snart.
Lite mer kläder i pyttestorlekarna i början, bäddprylar till vagn och säng samt möbler, blöjor o andra hygienartiklar såklart är det som är kvar. Sen massa saker som flaskor, tallrikar o annat sånt.. men det behöver man ju nästan inte köpa förrän det behövs när den kommit till världen. :)

Har bara varit med om det två gånger hittills, dock under denna helgen båda två. Men det har räckt att jag gått upp ur sängen nästan så har det försvunnit. Båda dessa gångerna har jag sovit hårt och längre än jag brukar så kan vara det också :)
Tina

2013-06-23 @ 11:18:32
URL: http://initium-novum.se
FB-vän

Hej igen!
Läste att du blivit beviljad gravpenning! Grattis, de är skönt att kunna va hemma lite innan och vila sig! Och passa verkligen på att vila dig då det behövs ;)

Konstig fråga kanske men har du börjat äta järntabletter?
Jag fick lite restless av det som sen övergick i våldsamma kramper i vaderna som jag vaknade av på nätterna och bara skrek :O super läskigt!
Allt försvann när jag slutade med dom. Jag bad bm kolla järnet varje besök så vi hade koll på de men värdena va kanon :)

Super fin vagn också! Kollade på samma fast med svängbara framhjul dock blev det en annan vagn.

Nu är lillen 10 veckor! Tänk va tiden går! Snart har du lillan där i din famn!

2013-06-24 @ 01:12:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0