Vecka 30 (29+1)

Vilket väder! Varmt och underbart! Mina ben och fötter är inte förtjusta i värmen nu under graviditeten dock då de sväller lite och blir lite rastlösa på kvällen när jag ska sova. Får nästintill panikänsla vissa kvällar när det kryper som värst. Men det är bara 10,5 vecka kvar nu ungefär så jag får härda ut! Det känns som om det var igår det var januari och jag testade positivt!
 
Vecka 29+0, rund och go mage nu :)
 
Igår var vi en sväng på stranden. Planen är att  vi ska dit även idag, fast jag har sovit lite väl mycket så vi kanske skippar det och tar det imorgon istället ifall det inte är för molnigt då. I eftermiddag ska jag vara i stallet ett par timmar - ta in hästarna, greja och sen kvällsfodra. Tänkte även bada lilla Lady då, så hon blir riktigt förbenad på mig haha, men vi hinner kanske med några timmar på stranden idag ändå. Det gäller att passa på innan värmen tar kål på mig helt!


Kommentarer
Ida

Hej. Hur känner du inför förlossningen nu när det börjar närma sig?

Jag och min sambo har pratat länge om att börja bebisverkstaden. Själv tycker jag det skulle vara mysigt & kul men samtidigt går jag runt och oroar mig för om jag kommer tycka det är obehagligt att känna rörelser osv. spec förlossningen. Har så många blandade känslor :)

Ha det bra!

Svar: Hej!
Jag är förväntansfull inför förlossningen, ser fram emot den faktiskt! Inte det minsta rädd för smärtan, är fullt beredd på den, och vet hur jag vill vara placerad när det är dags samt förberedelser innan. Det enda jag är rädd för är att spricka, men har läst på en del om bästa ställningarna m.m. för att undvika att spricka.

Rörelserna i magen var lite udda i början, men man vänjer sig absolut vid det. Jag tycker det är mysig nu bara och kan inte låta bli att titta på magen varje gång jag känner nåt! :)

Du kommer känna i kroppen när du är redo att skaffa en liten, men jag lovar att du inte kommer ångra det alls! :)
Tina

2013-07-19 @ 12:13:42
URL: http://idahalmstad.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0