Vecka 29 (28+1)

Magen i morse - 28+1.
 
Igår var jag hos barnmorskan på besök. Hos den tillfälliga då min var på semester. Var en väldigt bra barnmorska, nästan bättre än den jag har (om man får säga så). Ska bli trevligt att ha henne i föräldragruppen om en månad sen!
 
Var bara en vanlig rutinkontroll igår så de tog blodsockervärdet, vägde mig, mätte magen, tog blodtrycket och lyssnade på lillans hjärtljud. Fick även med mig min förlossningsjournal hem med papper samt information från NÄL. Jag har gått och väntat på det lite - är ju bra att ha hemma ifall nåt händer. Det hoppas vi såklart inte än på ett tag men man ska ju aldrig ropa hej, det har man ju lärt sig.
 
Blodsockret var bra på mig i alla fall och jag hade gått upp 2,5 kg sen senaste besöket för 3 veckor sen. Yikes! Såhär får det inte fortsätta för då kommer det bli många kilo till på vågen innan det är dags! Så nu har jag gått upp ungefär 6,5 kg sen i januari. Okej, det är inte så mycket, men det låter så mycket mer än så.
Magen hade växt fint, + 3 cm sen förra gången och det följde kurvan som det skulle, och lillans hjärtljud låg fortfarande på 150 slag i minuten ungefär. I början låg de på 170+ men då rörde hon runt där inne en del, så barnmorskan fick lyssna tills hon lugnade ner sig och då var det bra igen.
 
Idag är det lite gråmulet ute. Det skulle det inte vara men märkte det redan inatt när jag var på jobbet att vädret inte skulle förhålla sig till den senaste rapporten jag tittat på. Kolsvart över Vänern och blixtarna slog titt som tätt. Som tur var klarade jag mig undan regn i alla fall så får vara glad för det.
Ska ut till stallet om drygt 2 timmar, innan dess ska jag vara duktig och diska samt pilla med nåt annat hushållsaktigt tänkte jag. Men får väl se hur det blir med det, haha..


Kommentarer
Marie Zetterblad

Kikar in =) Hittade dig på FL.

2013-07-10 @ 18:04:16
URL: http://mzetterblad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0