Lagom helg

Haft en lugn och skön helg. Inte riktigt vetat vad vi skulle göra ens, på gränsen till tråkigt har det varit stundtals till och med.
I fredags var J duktig och grejade massor utomhus medan jag sov efter jobbet på förmiddagen - klippte gräset, vattnade alla blommor samt gräsmattan, rensade lite ogräs med mera. När jag vaknade till liv blev det dammsugning, igång med tvättmaskinen och diskande.
 
Igår var vi ute och fönstershoppade på Överby för att döda tid. 2-3 timmar med spanande på bebiskläder, inredning och andra prylar fick vi kikat på. Skötväska har vi ju inte köpt en så det kollade vi på, men de hade inte så många framme i den butiken vi köpte vagnen så funderar på om de har annat lagerfört eller om det ska bli så illa att vi måste beställa en. Alternativt leta oss ned till Babyproffsen i Göteborg för att köpa en, ifall de har bättre på lager. Är ju ingen panik alls eftersom bebis inte ska titta ut förrän om ca 11 veckor, och sen kommer man ju inte ut på såpass långa promenader eller turer det första ändå, men är ändå skönt att ha det färdigt hemma.
 
Idag var planen att vi skulle åka till stranden och ta det lugnt ett par timmar. Fast J har somnat igen, och det är molnigt på himlen så känns ju lite sådär. Typiskt! Är sugen på att ligga lite på stranden och få lite färg! Det kanske spricker upp lite så jag kan lägga mig här hemma på baksidan istället. Annars hoppas jag på fint väder i veckan - J har semester så kan bli mycket strandhäng då!
 
I fredags var jag även i stallet på eftermiddagen och oljade in boxen med linolja. Det är också anledningen till att jag var halvhalt igår på Överby - massa konstiga rörelser för höften på kort tid. Igår hade det typ inte torkat i boxen i alla fall, och idag måste det nästan ha gjort det för planen är att vi ska fylla boxarna med torv idag och sen flytta tillbaka hästarna dit imorgon igen (är skönt att göra iordning boxen idag när man är ledig så man slipper det imorgon). Överväger att torka av det överflödiga på träet idag med en trasa/papper ifall det inte har torkat. Träet är ju behandlat varje år så det är ju typ fullt med olja redan ändå.
 
Nä, får ta och hitta på nåt! Åt två portioner gröt till frukost så är lite slö dock, haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0