Inbokad hos barnmorska

Idag har jag ringt barnmorskemottagningen här i staden. Ville egentligen gå till den som tillhör vårdcentralen, men vet inte om den finns kvar överhuvudtaget? Det numret var det ingen som svarade på i vilket fall, så ringde till en annan mottagning på i princip samma plats, bara i en annan byggnad. Där svarade de direkt.
 
Fick en tid om 3 veckor för informationssamtal. Spännande! Är det nu man ska ta fram penna och papper och skriva ner alla frågor och tankar man har kanske? Så man inte glömmer någonting?
Frågade ju direkt hur det var med inskrivning och sånt, om man gjorde det på första mötet eller om det var information bara, men hon sa att det var information MEN att man kunde få ta alla tester och sånt om man ville.
Idag har jag ju gått in i vecka 5 redan, så om 3 veckor är jag ju i vecka 8 och inskrivningen sker vecka 10-12 ungefär. Det känns ju nästan som om man lika bra kan få ordning på det när man är där? Men som hon sa, kan vänta med att bestämma det och se hur man känner sig där på mötet. Jag kanske känner att jag faktiskt vill komma tillbaka om 2-3 veckor igen med fler frågor och tankar.
 
Så spännande alltihop! Vilken upplevelse, och livsförändrande sådan! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0