Ha symptom eller vara symptomfri?

Jag läste någonstans, vet inte om det kanske var på FamiljeLiv, att ju fler symptom man har desto bättre graviditet har man. D.v.s. illamående, humörsvängningar, ömma bröst, molvärk och så vidare.
Förstår inte riktigt hur det går ihop. Alla säger ju att man ska vara glad om man slipper alla bekymmer, och helt plötsligt kommer någon som kallar sig läkare och säger att om man har för lite symptom så slutar det oftast dåligt. Begriper inte hur denna personen kunde säga så för det låter som om det är tagit helt ur luften.
 
Jag har två symptom i alla fall, ömmande bröst (jäklar vad de har kommit igång nu under veckan!!) och lätt molvärk nere i livmodern. Ibland känns det inte som värk ens, för så lätt är den, utan mer som om någonting bara rör sig där. Och det är jag egentligen väldigt glad över, för att gå runt mer mensvärk hela dagarna hade jag inte klarat av. Blir väldigt grinig när jag har mensvärk för länge och min pojkvän hade varit den första att få smaka på det.
 
Idag ska jag greja och fixa som tusan här hemma. Det är torsdag, en bra dag att ägna åt städning för då slipper man tänka på det under helgen och kan istället bara mysa eller någonting annat. Ska även försöka ta tag i att lägga upp lite småsaker på Tradera, samt få ut en hög med gammal kurslitteratur på Blocket så jag kanske blir av med den och samtidigt får in några extra slantar i kassan. Aldrig fel!
 
Hoppas ni har en bra dag allihopa, och kanske får er något plus! :)


Kommentarer
T

Man ska inte lyssna på familjeliv, symptomen beror på hur känslig kroppen är för hormonförändringar. Ju fler symptom, desto känsligare kropp.

Och grattis till graviditeten =D

Svar: Ja, jag börjar inse det ju mer jag läser där! Tack!! :D
Tina Standar Ylläsjärvi

2013-02-02 @ 09:43:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0