Funderingar

Idag har jag suttit och funderat på en sak. Väldigt mycket också.

Många sitter från dagen de får ett positivt resultat på sina graviditetstet och oroar sig för missfall och/eller andra komplikationer. Jag har hittills inte hunnit fundera och oroa mig så mycket över det, vilket jag tycker är bra för man mår bara dåligt av det. Däremot så har jag funderat massor på tvillingar!
Eftersom min pojkvän är tvillingbarn finns ju en liten ökad chans att det kan bli tvillingar. Jag har suttit och funderat fram och tillbaka på det där, är jag verkligen så barnmogen att jag klarar av två stycken istället för en? Och varför tänkte jag inte på detta innan jag ringde till barnmorskemottagningen igår på morgonen? Då kunde jag ju redan nu ha bokat in en tid för vagnalt ultraljud så kunde de ju se om det var två bebisar där inne istället för en.
 
Men tolka mig inte fel nu, kommer aldrig avbryta någonting bara för att det är två. Aldrig. Bara konstant oroa mig över ifall jag kommer klara av det. Men det kanske är naturligt också och släpper säkert när man närmar sig förlossningen eller precis efter förlossningen, som många andra orosmoln sägs göra.
 
Hade riktigt ont i magen igår, eller som jag trodde - livmodern. Senare upptäckte jag att det inte var livmodern utan det var tarmarna för jag var riktigt dålig i magen. Idag är det bra, inga bekymmer. Känner nästan ingenting i livmodern heller, vilket i och för sig spär ytterligare på det faktum att jag trodde jag hade ont i livmodern igår.
Jag har inte fått några blödningar, inte minsta antydan till dem så tror såklart det bara var nåt jag fått i mig som inte magen tyckte om så mycket. Men ändå så funderar jag på att ta det sista graviditetstestet imorgon och se vad det säger, om det är lika ihållande starkt som i helgen. Bara för att i så fall lugna nerverna.
 
I övrigt är jag glad. Superglad faktiskt.
Jag och pojkvännen har kollat på en lägenhet som vi är superintresserade av, och har lagt bud på. Idag var det en sista visning för ett par som fick förhinder på visningen förra veckan. Nu tror jag de får några dagar på sig att besluta sig för att lägga bud eller inte. Jag hoppas de struntar i det, för vill verkligen ha den där lägenheten! Hoppas att vi får ett bra besked innan veckan är slut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0