ClearBlue Digital

Igår testade jag mig med ett ClearBlue Digitalt graviditetstest. Behövdes inte, men ville ha ett godkänt positivt test som mätte på "normal" mängd hcg-hormon också. De tester jag använde tidigare mätte på en mindre mängd hormon och var extra tidiga tester, extra känsliga.
 
Men som väntat så var det ingen tvekan på det digitala! Det tog bara några sekunder (kändes det som) innan det blinkade upp "Gravid" i rutan. Efter ytterligare en stund kom veckoindikatorn upp med 2-3 veckor. Det var heller inget nytt eftersom jag hade min ägglossning för två veckor sen. Dock osäker på exakt vilken dag, men misstänker natten mot lördagen där, så det är två veckor sen. Beräknat var först måndag eller tisdag, men det digitala tester motbevisar det, om det stämmer. Vilket det gör på ett ungefär.
 
Nu har vi ett två veckor gammalt embryo i min mage och vi är så glada och förväntansfulla! Rädda för komplikationer eller missfall, men hoppas verkligen på att vi slipper dem!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0