V. 9 (8+0)

Tiden bara flyger iväg! Har så mycket att tänka och fundera på att jag inte riktigt hinner med vardagen känns det som. Glömmer av en massa saker, försummar en massa andra. Det är inte bra, men jag hoppas snart jag vänjer mig och att jag är tillbaka på banan inom kort igen.
 
Har konstaterat att jag inte mått illa alls under förra veckan. Var riktig dålig i magen en dag, tror jag ätit lite kräm som stått i kylen lite för länge i öppnad förpackning. Spydde upp den efter några timmar och njöt verkligen inte av det. Sen åt jag bara lite fil den dagen, ville inte riskera att spy upp mer. Men det gick bra.
Idag har jag växtvärk i livmodern. Så fort jag rör mig så drar det konstigt och känns precis som magont. Detta hade jag precis efter ägget fäste med så det är ingen ny känsla, bara ett tecken för mig att livmodern växer så det knakar!
 
Idag har jag granskat magen igen. Inga bilder. Orkar inte, plus att det är så svårt att ta kort på sig själv. Och börjar jag lägga upp bilder så kan mina närmaste direkt se vem jag är på bakgrunden på bilden så det blir inte alls bra. Försöker ju hålla detta hemligt i 2-3 veckor till innan jag tänker gå ut med det. Fast jag har svårt att hålla mig, vill verkligen bara säga det till alla, haha.
Men i alla fall! Magen är lite svullen redan på morgonen nu, det lilla fettet jag har trycks ut av den hårda magen som döljer sig där under! Drar jag in magen får jag nämligen inte in hela kulan utan det är en kula kvar nu, konstant. In my ass att livmodern är gömd i bäckenet i en till två veckor till - den börjar titta fram nu!
 
För övrigt så blir det en lugn vecka, sitter just nu och är sjuk så har sjukskrivit mig från jobbet några dagar. Rätt skönt, kändes ändå som att jag behövde vara hemma lite och vila upp mig. Har ju varit helt utmattad i kroppen i minst en vecka så det passade mig utmärkt att bli sjuk nu så jag får chans att vila upp mig.
Enda som är planerat denna veckan är en tur till Ullared på lördag. Pojkvännen vill kolla på bebissaker och andra saker till en ny lägenhet. Vi har ju en vi vill ha och kommer nog gå med på säljarnas krav, med ett motkrav då. Men jag tycker ändå det är tidigt att börja köpa saker, haha. Vi får se där nere, kanske hittar nånting som bara skriker oss. :)

Nu ska jag ta på mig några byxor, om jag hittar några som går på mig. Ska kolla på det nere i Ullared med, billigt är bra! Sen ska jag nu åka och handla lite mat åt mig själv och mamma innan jag åker dit för lite sen lunch. Skulle bli kyckling i gräddsås i ugnen, ack så gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0