En dålig fas?

Jag känner mig helt upp och ned. Känner mig ensam. Har ingen att prata med. Kroppen känns konstig, hormonerna är överallt och ingenstans. Vill samtidigt bara sitta för mig själv i lägenheten och bara vara. Har varit extra länge i stallet på dagarna för att få vara för mig själv, eller med det jag tycker om.
Stackars pojkvännen har jag just nu inget intresse för överhuvudtaget. Vill inte vara med honom, vill inte att han ska ta på mig eller ens titta på mig. Han tar illa upp av att jag vill vara för mig själv, trots att jag försöker försäkra honom om att det bara är hormonerna som pratar och ingenting annat.
 
Är detta normalt? Det känns som om det bara är en fas, men hur tar man sig ur den? Eller ska man bara låta det vara så löser det sig utav sig självt?


Kommentarer
Hundenhubbe

Min kompis hade exakt samma problem i typ v.8! Såg henne typ inte för hon ville bara vara ifred! De gick över sen :) Alla hormoner gör ju så att graviditeten blir lite mindre kul men snart blir du glad igen! :) Kram!

Svar: Vad härligt att höra att det kommer gå över! Känner mig som ett monster just nu! :)
Tina Standar Ylläsjärvi

2013-02-17 @ 11:24:03
"också gravid"

Hej!
Jag är också gravid i exakt samma vecka som du :) Jag är beräknad till 7:e oktober. Kan känna igen mig i det du skriver. Fast just nu är jag inne i en fas som är lite tvärtom, då jag behöver mycket närhet från min sambo. Fast det går verkligen upp och ner. Det är nog helt normalt under en graviditet. Är så mycket hormoner och känslor som är i omlopp ;)

2013-02-17 @ 19:53:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0