Barnmorskemottagningen, första besöket

Igår var det då äntligen dags för första besöket hos barnmorskan! Som jag har väntat! Har haft miljoner frågor i huvudet, men igår var alla som bortblåsta. Det mesta har jag redan upplevt, eller läst om, så hade egentligen inte så mycket att prata om kändes det som. Även om det ändå var skönt att få ventilera lite med nån annan än familjen och pojkvännen eftersom de är de enda som vet i nuläget.
 
Fick i alla fall frågat lite om vår utlandsresa i v.21 och vaccinet mot Hepatit A och B som jag tänkte ta. Blev genast avrådd att ta vaccinet men att resa skulle inte vara några problem. Att ligga i solen och gotta mig kan jag ju i princip fetglömma också, det suger ju faktiskt lite men kan bli härligt att bara få vara där i värmen ändå.
Fick en remiss till KUB-test som jag funderar på att ta. Det skadar ju inte och har jag fått en remiss helt utan tjat så kan jag ju faktiskt utnyttja den.
 
Skulle ju fått ta alla tester och sånt igår också, men det blev ingenting med det. Mestadels på grund av att jag var tvungen att säga att min pappa troligtvis fått en propp i ögat för cirka två år sen och då ville hon kolla upp med en läkare ifall de skulle kolla några sånna test på mig med. Jag är svår att få blod ur så det är onödigt att sticka mig flera gånger tyckte de väl.
Sen såg hon i datorn att jag skulle komma att bli inkallad på cellprovstagning i april också, och det ville hon göra nästa gång också. För att då i april skulle jag vara för långt gången i graviditeten för att de skulle kunna/vilja ta det provet så då hade jag annars fått vänta ett år till. Men det känns så onödigt att dra ut på det, lika bra att ta det.
 
Så jag fick en tid om nästan exakt en månad, två dagar efter jag har meddelat släkten att jag är gravid. Det är nog det jag ser fram emot mest. Min syster fyller år då så det blir lite kalas. Det känns egentligen lite fel då jag kommer ta allt fokus från henne och lägga det på mig själv, men hon är helt med på det så det är okej. Hon vill kunna gå ut på Facebook och säga att hon ska bli moster, haha!
Tänkte jag skulle vara lite lurig och beställa en t-shirt eller någonting som det står MOSTER på och ge henne i present, så kan man se hur lång tid det tar för de andra att komma på vad det betyder. Vi sitter nämligen samlade vid paketöppningen så det känns som en helt genial idé istället för att jag ska ställa mig upp och försöka kasta ur mig att jag är gravid, för jag kommer bara staka mig och bli helt illröd i ansiktet, haha!
 
Sitter här och äter Singoalla och funderar på om jag verkligen ska orka ta mig igenom en kväll med tvättstugan. Är inte taggad, men har så mycket tvätt som måste tvättas. Jag tror jag måste. Sover så dåligt numera så är inget annat än trött och orkeslös på dagarna. Vaknar av att jag måste kissa efter bara två timmar och sen har jag jättesvårt för att somna om igen. Tror jag ska lägga om mitt dygn lite efter helgen om det inte blir bättre så jag får all sömn samtidigt istället för att jag delar upp den som jag gör nu.
 
Det här blev långt! Ska runda av nu! ;) Hoppas ni mår bra allihopa!


Kommentarer
cajsa

Jag gjorde tröjor till farmor farfar och faster och de va jätte kul att se deras reaktion när dom öppnade :) det är första barnbarnet i deras familj ( det blir nr 17 på min sida)

2013-03-04 @ 13:18:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0