Baby & Barnmässan Göteborg

I helgen var vi då på mässan i Göteborg. Var det någon mer som var där? Vad tyckte ni? Jag tyckte det var skräp. Fanns ju ingenting för de som väntar barn i så tidigt skede som mig att göra där. En massa försäljare demonstrerade produkter och försökte trycka på en dem, men det är ju så onödigt att börja köpa saker redan nu känns det som. Vi har bestämt att vänta till efter ultraljudet i vecka 18 i alla fall. Jag anmälde mig till ett nyhetsbrev i alla fall och fick en liten goodiebag med en lite erbjudanden, en napp, en skylt till bilen m.m. Det var ju i alla fall något. Sen att det var en sån liten mässa, halva hallen minst var ju avstängd. Sjukt. Nu längtar jag till Eurohorse-mässan på påsk - där pratar vi om mässa!!

Eftersom mässan var en sån total besvikelse, egentligen skulle jag krävt inträdespengarna tillbaka för den var tamejfan inte värd 140 kr per person,  så åkte vi till Femmanhuset i stan istället. Det var inte heller som jag mindes det, men var kul ändå. Var så längesen jag var där.

Efter den dagen var jag helt slut. Satt o småsov i soffan från när vi kom hem innan 17 till när vi la oss efter 20. Helt färdig. Sen sov jag dock ingenting alls nästan, har skitsvårt för att sova nere hos pojkvännen. Vet inte om det är för att jag inte har mina saker där eller om det är för att hans säng är för liten så jag inte får mitt eget utrymme. Men störande är det. Jag la mig på soffan sen i alla fall, och då lyckades jag sova 4 timmar innan han gick upp och fixade frukost.
 
Och för att ge svar på tal - JA, jag är gravid och NEJ jag och pojkvännen bor inte ihop just nu. Vi håller på att leta efter en lägenhet så det är på gång! Vi ska bo ihop! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0