Egentid?

Vad hände med snön egentligen? Det som var så mysigt på andra advent med massa snö och minusgrader, nu är allt borta. Julkänslan infinner sig inte riktigt när det inte är vitt och kallt ute.

Idag har jag fått massor gjort hemma - städat, vikt tvätt, startat flera maskiner, småplockat. Har haft dessa planer med städning och så vidare sen i måndags, men en klängig bebis har satt stopp för allting. Idag är hon sig själv igen, har kunnat leka i sitt babygym utan att jag sitter och pratar med henne och har till och med somnat i soffan nu. Både måndag och tisdag har hon varit vaken i princip hela dagen, (jag räknar inte en timmes uppdelad sömn på 14 timmar som att sova) och somnat sent, så har inte fått gjort någonting nästan.

I eftermiddag när J kommer hem, vilket jag hoppas är ganska snart, så ska jag åka ut en sväng. Utan bebis. För det känns som att jag behöver det efter de här två dagarna när hon klängt på mig som en liten apa. Och nej, man är faktiskt inte en usel förälder för att man tycker så. Jag ska passa på att åka till Överby och köpa lite kläder till lillfisen, kanske kika på julklapp till J med. Ska även handla mat och senare ska jag åka till Vänersborg och hämta ut biljetter till Hobbit som jag har bokat. Har sedan länge planerat barnvakt med mamma och pappa denna helgen som kommer just på grund av att vi vill gå och se Hobbit.


Kommentarer
angelica

Väldigt bra att unna sig saker :-)

Jaa visst är det skönt att dom sover hela nätter :-)

Åh vi ska med gå å se hobbit. Längtar :-D

2013-12-13 @ 22:13:12
URL: http://snultan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0