Vecka 36 (35+1)

Helt glömt ju! Veckouppdateringen!
 
Igår var jag hos min barnmorska igen, dags för kontroll av mig och bebis. Mina värden såg kalasbra ut som vanligt och bebisen mådde finfint inne i magen. Gått upp ca 2 kilo sen förra gången så det är runt ett kilo i veckan. Hinner bli många kilon till ifall hon inte behagar att titta ut lite tidigare än beräknat. Inte mig emot alls!! Magen växer stadigt också, 2 cm på två veckor så nu är SF-måttet 35 cm lite drygt.
 
Huvudet ligger fortsatt nedåt, som det är krav på från och med denna veckan, så det är bra. Jag hade hoppats att hon skulle vara fixerad där inne men hon är fortfarande rörlig så får nog vänta på förlossning ett litet tag till. J har fått för sig att det sker snart så han börjar väl bli lite smått nervös när han är på jobbet att jag ska ringa honom och flåsa i panik i telefonen, haha.
 
Imorgon har jag ljusparty här hemma. Verkar som att det är lite folk som ska komma, kul! Alltid kul när folk har tid att vara sociala och sällskapliga och vill ses en liten stund! Ska iväg nu och köpa fika inför partyt tänkte jag samt posta ett paket. Hade hoppats att jag skulle få en avisering om ett paket med men den verkar inte vilja dyka upp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0