Powerboost med ljus och vänner

Vilket lyckat ljusparty det blev igår! Är helnöjd! Kom mycket kul folk och alla verkade ha trevligt. Kul att se folk man inte träffar så ofta, just nu tänker jag specifikt på M och C, men såklart alla andra också! Jag hade jättetrevligt och det blir helt klart ett till party innan jul!
 
Trodde nästan det var dags för ett besök på förlossningen igår. När jag var ute på lite ärenden på förmiddagen, och sen stallet i samma veva fick jag sån sjuk värk i mage, rygg och höfter. Helt övertygad om att nu var det på gång nästan (sen är jag så dum och enveten att jag vilar inte just då när det gör som mest ont utan gör alltid klart det jag ska, garanterat inte bra alls)! Men när jag kom hem vilade jag lite och tog en väldigt lång och varm dusch och då gav det med sig lite. Det satt dock kvar såpass så jag inte kunde röra mig ordentligt utan att det högg till, så som tur var kom J hem tidigare så han fick hjälpa mig att diska upp disk och flytta runt lite möbler innan han gömde sig på övervåningen. Min slutsats är kraftiga förvärkar, blir mer av den varan känns det som. Idag är det som bortblåst, efter sittande vila på ljuspartyt och välbehövlig sömn.
 
I eftermiddag kommer min bror, hans tjej och vår kusin hit på grillkväll. Vädret är väl inte på topp - grått och lite regnskurar in emellan. Men vi har tak, och dessutom infravärmare ute så ska nog klara oss bra ändå tills det är dags att gå in och hitta på något. Har gått runt och städat efter partyt igår, diskat och dammsugat allt damm och katthår som rörts upp. Lite disk kvar (var är min diskmaskin???) och sen ska jag ut och handla lite kött till oss och snacks att tugga på ikväll.
 
Bästa händelsen på hela veckan skedde ju häromdagen dock. Tvättmaskinen gick sönder! Skiiiiiit! Hela trumman är lös och vi har ju tvätt så det står härliga till. Tack och lov ingenting viktigt så men ändå, jag gillar inte att ha smutsig tvätt liggande! Så imorgon ska vi ut och leta tvättmaskin, inte alls en utgift jag ville ha just nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0