Panik efter Hensvik spjälsäng

Häromdagen fick jag hem den nya IKEA-katalogen i brevlådan. Bläddrade direkt till barnsakerna då jag ville kolla ifall den spjälsängen vi tittat på fanns med eller inte. Den börjar nämligen ta slut på alla varuhus så jag började få lite lätt panik över om vi skulle tvingas kolla på en annan.
Jodå, den var allt kvar - men 100 kr dyrare!! Så nu vet jag varför den håller på att ta slut! Det är samma visa som med några lådor vi skulle ha för en eller två månader sen - de byter artikelnummer och/eller ändrar priset på den och då kan det inte finnas några exemplar kvar i butikerna att sälja. Det är lite ruttet, men så tjänar man ju pengar.
 
Så mamma var helt toksnäll och förde över pengar så att J kunde stanna i Göteborg och springa in efter en säng på rasten. De hade 9 st kvar totalt på de två varuhusen - enligt lagerstatus. När J kom dit hade den bara en på det varuhuset, snacka om tur!! Hade vi väntat hade vi inte fått tag på nån alls!
Vi monterade upp den igår redan för att trälukten förhoppningsvis ska hinna försvinna, och på söndag åker vi till Uddevalla och fixar madrasserna och skötbordet som vi ska ha också. Sen vågar jag säga att vi är redo för bebis faktiskt, då jag idag ska åka och handla och då köpa lite blöjor och mjölkersättning som också fattas.
 
Ersättning säger många, inklusive de allra flesta barnmorskorna, är onödigt att köpa förrän man märker att amningen inte fungerar. Men ska man då ha ett hungrigt barn istället? Nja, knappast!! Bättre att ha lite hemma så att man kan klara sig nån dag ifall att.


Kommentarer
Nybliven mamma

Av egen erfarenhet, Då jag fick barn i maj, behöver du inte oroa dig i början.. Det blir överproduktion i början då man tydligen ska kunna göda tvillingar. Tyvärr tog min mjölk slut några veckor efter det så idag äter hon mjölkersättning, men början var absolut inga problem som sagt.

Hälsning från en nybliven mamma

2013-08-23 @ 18:55:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0