Fixar för fullt

Jag går här hemma och grejar för fullt. Har börjat tvätta upp alla bebisprylar - kläder, sängkläder o.s.v. Tror jag struntar i filtarna och handdukarna, det ska nog gå bra ändå. Men just kläder och sängkläder känns viktiga att tvätta.
 
Det är rätt så mysigt faktiskt att slänga in maskin efter maskin och sen få vika ihop det när det torkat. När allt är tvättat ska jag packa lite i förlossningsväskan, och kanske klarar jag inte av att låta bli att bädda i vagnen heller. När den ändå står där med en filt hängandes över sig så inte katten ska lägga sig i den kan den lika gärna vara bäddad och klar för en tidig oktoberpromenad! :)
 
I förrgår sökte jag även föräldrapenning. Hoppas det inte ska krångla nu! Vore bra om det gick lika smidigt som allt annat jag fixat hos Försäkringskassan, så jag bara kan ringa chefen och säga hur det kommer se ut ett tag framöver.
 
Annars - längtar till förlossning och förlossningens slut! Som en tok!


Kommentarer
HCS

Jag tvättar också allt nytt, känns absolut bäst! Nu gäller det även att tvätta allt som legat i garderoben i 5 år i väntan på lillebror.

Önskar dig lycka till när det väl sätter igång! Här lutar det åt planerat snitt i början av oktober (bf 13/10) Men som sagt får han gärna komma redan i september om han känner sig redo! ;)

2013-08-16 @ 09:48:40
URL: http://bebismagen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0