Färdiga! Eller...?

Efter dagens IKEA-besök är vi nu klara med bebisinköpen! Skönt!! Ett babynest och en babymonitor är på väg hem från Tradera som vi väntar på, men annars behöver vi inte köpa nåt mer. Så.... vad ska man göra i en månad nu när man väntar på bebisen då? Ja ni, bra fråga! Har ju liksom alltid funnits lite att planera och så vidare, men nu känns det som om det tog totalstopp helt plötsligt, haha. Vill fortfarande ha lite förvaringskorgar att ställa under skötbordet så det ska jag titta på vet jag!
 
 
Idag blev det bland annat ett skötbord och en matta till barnrummet, så nu ser det inte så ekande tomt ut som det gjorde tidigare. Izza var ju tvungen till att inspektera när allting var på plats sen med. Förutom detta blev det lite textiler till spjälsängen som fattades (extra lakan och örngott, torklappar i frotté och ett madrasskydd), samt en madrass och en bäddmadrass till spjälsängen.
 
Redo för bebis var ordet! Nu kan hon titta ut när hon vill! ♥


Kommentarer
ida

Vilekn fin tapet!!! Vad heter den? Ska själv renovera ett litet tjejrum och den där gillade jag verkligen :D

Svar: Tack! Den är jättehärlig i färgen! :)Vi köpte både tapeten och bården upptill på Bauhaus faktiskt, tror den kostade 99 kr rullen eller nånting. Prisvärd!! :)
Tina

2013-08-25 @ 20:32:37
URL: http://mammafunseth.blogg.se
Ida

Vad skönt att vara helt klara!
Själv är jag i vecka 33 och nu börjar vi också nästan bli färdiga med alla inköp.. Bara säng som ska skruvas ihop, kläder och textilier som ska tvättas och ett babynest som ska sys, men sen så :) kanske några fler kläder och salvor och så som måste köpas till :)
Vilken söt katt ni har! Hur har ni tänkt göra med henne och bebisen sen om man får fråga? Vi har en helig birma här hemma och jag är lite orolig för hur hon kommer acceptera bebisen...och sen för att inte tala om all päls som hamnar överallt! Eller om bebisen skulle vara allergisk.... Oj va rörigt det här blev haha. Men men... :).
( Gud va random det här kändes och skriva värsta långa kommentaren från ingenstans. Har bara kommenterat en gång tidigare, i ett av dina första inlägg där jag skrev att jag också funderade på att starta en blogg, men det har inte riktigt blivit av än :p. Läser dock din, är bara väldigt dålig på att kommentera :p)

Svar: Verkligen jätteskönt! Kommer ju säkert hinna hitta på något mer men vi är klara för bebisankomst nu åtminstone. :)
Katten kommer vi behålla och försöka hålla undan från bebisen så mycket det går i början. Jag tror inte det blir problem på den biten för hon är väldigt försiktig med nya saker så tror hon kommer hålla avstånd på egen hand tills hon är redo. Visar det sig att bebisen är allergisk kommer jag ju tyvärr få göra mig av med katten, men det blir antingen till mamma eller min bror i så fall för kommer inte kunna sälja henne. Pälsen är ju en smäll man får ta tyvärr. Vi hoppas det hjälper att katten hittills inte visat minsta lilla intresse för varken vagn eller spjälsäng. Visst blir det hårigt ändå men inte på samma sätt.
Tina

2013-08-25 @ 21:35:28
anna

va fint de blir, jag ska börja ta fram alla kläder efter dottern och börja tvätta dom å så i veckan.

men ja måste fråga vad är det för ras på katten??
själv har vi en helig birma och en huskatt :)
från Anna BF 13/10

Svar: Tack! :)Det är så mysigt att hålla på med kläderna!

Izza är en perser/chinchilla perser och norsk skogskatt. Perfekt katt, lugn och verkligen supersnäll, inga klor används eller nåt. Hoppas att det ska gå bra med bebisen med. :)
Tina

2013-08-25 @ 23:08:42
anna

okej jag hade faktiskt gissat på chincilla perser, hon är jätte fin. jo de är jätte mysigt när man får vika ihop kläderna och förbereda allt, och storasyster vill vara med och hjälpa till :)

Till Ida.

Måste bara svara om hennes fundering kring allergi med birman, jag har en birma och jag har provat med tre som jag känner som är allergisk mot katt och dom reagerar inget alls på min birma så du behöver nog inte vara orolig att bäbisen ska bli allergisk för birma har en väldigt allergivänlig päls.

2013-08-26 @ 14:45:05
Ida

Min syster och en nära vän är båda kattallergiker och dem känner tyvärr av våran katt. Sen har jag en annan vän som inte alls kände av vår katt, men hon kände av min kompis heliga birma... Men vet inte om det spelar någon roll att hon inte är helt helrasig? Hon är typ 15% perser också...

Men typ ingen på min sambos sida av släkten är allergisk och varken jag eller sambon heller så förhoppningsvis ärver bebisen våra gener där :p får hoppas att det går bra ^^

2013-08-26 @ 20:24:15
angelica

åh vad söt katt :)

2013-09-04 @ 12:43:45
URL: http://snultan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0