V. 16 (15+0)

I morse mådde jag inte bra. Glömt att köpa frukt att ha med i bilen, så hade ingenting att tugga på. Resulterade i att när jag var nästan klar så kände jag mig som om det var en svimnningsattack på väg igen. Svimmade under påskhelgen pga. att jag ätit lite dåligt dagen innan och har innan det nästan svimmat en gång, då pga. blodtrycket tror jag. Igår åt jag däremot inte dåligt så det kanske är blodtrycket igen. Det var lågt (eller normalt för nån i min storlek) redan innan graviditeten och de säger ju att det kan sjunka under graviditeten så är väl det.
I morse var jag i alla fall glad att jag satt ner i en bil, för hade jag haft ett cykeldistrikt tror jag faktiskt att jag hade svimmat på riktigt även denna gången. När jag kom hem åt jag direkt några mackor och la mig i sängen och då mådde jag genast bättre. Blir det värre med det här får jag kontakta barnmorskan.
 
Idag har jag redan hunnit göra lite saker. Fått ett möte på banken imorgon om låneutbetalningen, bokat ultraljudet om några veckor och även bokat nagelförlängning på en salong i Vänersborg. Ska unna mig fina naglar till Mallorcaresan, kan väl vara skönt att ha nåt fint på kroppen när man annars kommer känna sig tjock och äcklig i värmen. ;)
 
Nu blir det en tur till stallet. Dock ingen ridning idag tror jag för höften och ryggen har bråkat idag på mig. Kände det hela arbetspasset i bilen, och när jag sen var ute på en lite gångtur så gjorde varje steg ont. När jag vaknde och skulle gå på toa högg det som attan i hela mellangärdet på mig, hela vägen från ryggen och runt fram på magen, och det släppte inte förrän jag lagt mig i sängen igen. Nu känner jag bara lite i ryggen, men ska se hur det känns när jag mockat och grejat lite i stallet. Man ska ju lyssna på vad kroppen säger till en!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0