Tröttheten tar överhanden

Grymma sömnproblem! Har varit sjuk ett par dagar denna veckan och tänkte att "Ja, nu ska jag kanske få ta igen lite sömn". Men icke! Drömmer som en tok, är det inte mardrömmar så är det så sjuka drömmar att det inte går att beskriva. Det värsta är ju att jag faktiskt kommer ihåg dem! Vaknar konstant på nätterna och blir lika irriterad varje gång. Går på toa och kissar som en häst, märkligt eftersom jag inte dricker som en häst. Lägger mig igen och vaknar max 2 timmar senare och måste gå på toa igen för att få ur mig nästan lika mycket vätska. Efter den omgången blir jag såklart så törstig att jag måste dricka som en häst för att kunna lägga mig i lugn och ro igen. Sen vaknar jag och mår illa för att jag druckit för mycket alldeles för snabbt, så får springa till toaletten IGEN. Åh, ni förstår ju hur cirkeln ser ut.
 
Lägger mig tidigt på kvällen, ca 20-tiden för längre än så klarar jag inte. Vaknar miljarder gånger på natten, ibland börjar jag tror att det är för bebisen håller på då jag inte är direkt kissenödig eller illamående som annars, och går sen upp innan klockan slagit 07 på morgonen. (När jag jobbat somnar jag vid 7 och vaknar innan 10 igen utan att kunna somna om.) Inte så konstigt att man aldrig är pigg och inte orkar med saker och ting längre. Hoppas det blir bättre, men räknar väl inte med det i dagsläget. Tror det bara kommer bli värre. Kan man vänja sig??
 
Det finns i alla fall lite gott mitt i den här soppan! I fredags var vi och skrev kontrakt på radhuset vi kollat på! Så nu väntar vi på föreningens godkännande, vilket jag hoppas ska gå skapligt fort, och sen kan vi flytta in nästan direkt. Eller ja, början på maj har vi sagt i alla fall så alla får lite tid på sig att packa och städa och allt det där. Nackdelen är ju då min lägenhet som vi nog får dras med lite då jag inte har sagt upp den ännu, men det är något vi har räknat med. Den borde dock inte vara så svåruthyrd med tanke på priset på den samt läget och den helt fantastiska uteplatsen med eftermiddags- och kvällssol! (Märker ni vilken reklam jag gör?? *blink*)
 
För övrigt - galet sugen på glass!! Speciellt pinnglassar, åh så gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0