Shopping i mängder

Helgen har spenderats på diverse köpcentrum - Torp i Uddevalla och Överby här i Trollhättan. Vi var på jakt efter kläder till mig, shit vad jag växt i kroppen det sista nu, och en mobil till J. Och vi hittade alltihop så kan konstatera att det varit en lyckad helg.
 
Var längesen jag provade så mycket kläder. Byxor, linnen, toppar, bikinis... ja, you name it ungefär. Kom fram till att jag hittills gått upp två storlekar i bysten och en storlek över höften. Folk som inte sett mig på ett tag kommer bli chockade tror jag, det är ju till och med så jag själv har sett det i spegeln. Vet inte huruvida det är normalt eller inte, men jag börjar faktiskt känna mig stor redan. Hur ska det gå sen liksom, mindre lär jag ju inte bli? Haha...
Men nu har jag lite kläder som passar mig igen. Fick köpt 2 par byxor, 2 linnen, 3 bikinis och 1 par mjukisar att ha när jag jobbar (dock inte braiga mammabyxor utan vanliga i större storlek). Sen har jag 3 toppar hemma som jag kan ha länge till, och 3 par leggings som jag nog håller på att växa ur. Men de är i den minsta storleken så det visste jag ju, men trodde allt jag skulle kunna gå lite länge med dem än vad det verkar som att jag kan. Men nu ska det inte köpas ett plagg till på flera veckor! Leggings blir det inga nya förrän de jag har sitter för tight!
 
Men nu kommer ju det bästa av allt - dra upp en flyttkartong från källaren och fylla den med de kläderna som jag verkligen inte kan ha på mig varken nu eller ett litet tag efter förlossningen. Kommer bli en rejäl hög tror jag, de flesta av mina kläder är tighta då det är vad jag finner bekvämt. Eller gjorde... eller ja. Nu funkar det inte riktigt så längre så de får jag lägga undan och se om jag kan ha dem lagom till jul igen kanske.
 
Har avslutat helgen med att beställa ett passfodral och en änglapingla. Det är ett halsband med en liten pingla på som man justerar längden på så den hänger precis på magen. När man rör sig ger den ifrån sig ett ljud som bebisen ska lära sig att känna igen. Man ska ha den från ungefär vecka 20 och några månader efter förlossningen när man ammar för att bebisen ska kunna använda det ljudet att koppla bort andra ljud med.
Jag vet inte huruvida det fungerar men jag har alltid velat ha en sån pingla så nu betällde jag en. Får hem den redan i veckan och kan börja använda den direkt om jag känner för det, trots att det är två veckor kvar till vecka 20 då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0