Ömt och hårt

Idag är jag öm i magen, det spänner och drar liksom på något sätt. Kan inte undgå att tänka att det är för att jag envisats med att inte gå på toa så mycket som kroppen nog egentligen skulle vilja sen igår kväll. Men samtidigt vet jag ju också att det är fullt normalt att det spänner och drar till och från då livmodern växer. Och det ska man ju vara glad för att den gör!
 
Drömde om förlossning inatt. Var på rutinkoll på sjukhuset i vecka 34 när vattnet gick. Satt i ett rum med mina lätta värkar men ingenting hände. Sen var det 4 veckor senare och fortfarande ingenting. Hade blivit hemskickad och blev hemskickad igen. Ingen bebis ville komma! Vaknade efteråt så fick aldrig veta om det blev en bebis eller inte. Skumt, haha!
 
Längtar som en tok till helgen. Kommer bli en bra helg, bara göra saker jag gillar. Shopping och lite mer shopping, samt ett ljusparty med damer på söndagseftermiddagen. Mamma skulle med egentligen också, då det mer är folk i hennes ålder och hennes kompisar, men de har lagt om hennes schema på jobbet så hon kan inte. Så jag sitter och tänker att jag ska gå själv. Får se om jag ångrar mig, men är gott att komma ut.
 
Idag står städning på schemat. Har ingen bil förrän i eftermiddag när brorsan slutar jobbet så kan lika gärna göra något produktivt med dagen istället för att bara sitta och slappa. Även om det är riktigt skönt det också. Har några paket jag behöver boka frakt på och lämna in så de kommer iväg med, ska se till att ta tag i det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0